Една от най-старите компании в автомобилния свят е в процес на трансформация, граничещ с революция - или Renaultlution, както я нарича новият шеф Лука де Мео. На 31 август групата Renault ще представи пред журналисти два от най-ключовите си модели за близкото бъдеще - наследника на Megane и изцяло нова Dacia. Само времето ще покаже дали те и останалите подготвяни новости ще успеят да изпълнят амбициозните цели на Де Мео. Но поводът е удобен да си припомним историята на една от най-популярните европейски марки - включително и някои недотам познати моменти от нея.
25 факта за Renault, които малцина знаят (ГАЛЕРИЯ):
Луи Рено е талантлив изобретател
Луи Рено, роден на 12 февруари 1877 като четвъртото от шест деца в семейството на текстилен фабрикант, от млад се увлича от двигателите. Освен карданната предавка, за негови изобретения се смятат също сменяемата запалителна свещ, хидравличните амортисьори, наклонената кормилна колона, сгъваемите седалки.
От 1903 година нататък компанията Renault вече сама си произвежда и двигателите, след като преди това ги е купувала от De Dion-Bouton.
Луи Рено, роден на 12 февруари 1877 като четвъртото от шест деца в семейството на текстилен фабрикант, от млад се увлича от двигателите. Освен карданната предавка, за негови изобретения се смятат също сменяемата запалителна свещ, хидравличните амортисьори, наклонената кормилна колона, сгъваемите седалки.
От 1903 година нататък компанията Renault вече сама си произвежда и двигателите, след като преди това ги е купувала от De Dion-Bouton.