През годините редица западно-европейски компании правят опити да преработят автомобили от бившия СССР. В повечето случаи това се ограничава със замяна на двигателя - вместо остарелите бензинови мотори на съветските автомобили се поставят дизелови агрегати.
Този подход засяга почти всички популярни модели - от малката Ока до голямата Волга. Той обаче се оказва неуспешен - автомобилите нито са кардинално подобрени, нито интересът към тях се повишава. Освен това, след поставянето на нов двигател цената на модела скача значително, а това е нещо, което никой не иска.
Руските модели със западни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Москвич - Perkins и Ford
Белгийската компания Scaldia предлага дизелови Москвичи 407 и 408 с двигател Perkins с 43 к.с. За пазара в Германия е планиран Москвич-21413 с дизел на Ford с обем 1,8 л и мощност 60 к.с., но идеята така и не е реализирана.
Белгийската компания Scaldia предлага дизелови Москвичи 407 и 408 с двигател Perkins с 43 к.с. За пазара в Германия е планиран Москвич-21413 с дизел на Ford с обем 1,8 л и мощност 60 к.с., но идеята така и не е реализирана.