През годините редица западно-европейски компании правят опити да преработят автомобили от бившия СССР. В повечето случаи това се ограничава със замяна на двигателя - вместо остарелите бензинови мотори на съветските автомобили се поставят дизелови агрегати.
Този подход засяга почти всички популярни модели - от малката Ока до голямата Волга. Той обаче се оказва неуспешен - автомобилите нито са кардинално подобрени, нито интересът към тях се повишава. Освен това, след поставянето на нов двигател цената на модела скача значително, а това е нещо, което никой не иска.
Руските модели със западни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Модели на УАЗ, предназначени за пазара в Италия, получават бензинови и дизелови двигатели на компаниите VM и FIAT. Направени са опити още при производството на автомобилите да се поставят и полските дизели Andoria, но това са само експерименти.
Някои тунинг-компании предлагат УАЗ с чуждестранни двигатели. Най-често това е турбодизел на Toyota с 91 к.с.(на снимката) или бензин с обем 2,7 литра, развиващ 152 к.с. По-късно на моделите на УАЗ се появява китайски мотор по лиценз на Isuzu. Той е с обем 2,8 литра и развива 92 к.с. Цената му обаче също се оказва доста висока.