Точно на 7 март 2017 година Mercedes-AMG представи GT Concept, за да покаже как ще отговори на Porsche Panamera. На автосалона в Женева беше представена и хибридната система, който трябва да се конкурира с Turbo S E-Hybrid на Porsche.

Сега компанията от Афалтербах официално загатна и серийната версия на модела, чиято премиера ще се състои на 1 септември. Все още не е ясно, как ще се казва моделът, който спекулативно беше наречен „GT73e“ в медиите, но според други информации, ще се казва AMG GT63 E-Performance.
Това, което е известно със сигурност, е че системата ще комбинира 4,0-литров V8 двигател (M177) с две турбини и електромотор. Съвкупната мощност е 805 к.с., а максималният въртящ момент е 1100 Нм. Това ще позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди (сегашната топ-версия AMG GT63 S прави това за 3,1 секунди).

Новата хибридна система е част от семейството „E Performance“, който ще включва и задвижващия агрегат на новото поколение AMG C63 - електрифициран 4-цилиндров двигател, а също така и задвижването на хиперколата AMG One.
За по-добро разпределение на теглото на задната ос ще бъде монтиран електрическият задвижващ блок, състоящ се от електромотор, двустепенна трансмисия и диференциал с ограничено приплъзване. Електрическият мотор ще доставя върхова мощност (за около десет секунди) от 150 кВт (201 к.с.) и въртящ момент от 320 Нм. Батерията с капацитет 3,1 кВт/ч тежи 89 кг.

Напълно разбираемо, версията PHEV ще бъде най-скъпото купе AMG GT с 4 врати, като се очаква цената му да надхвърли 150 000 евро. Съответно, това ще е и най-скъпия модел на Mercedes извън V12 Maybach S-Class и AMG One. Останалите подробности ще станат ясни на 1 септември.
Снимки: Mercedes-AMG


0