Компанията Mercedes-AMG разкри подробности за новите хибридни задвижващи агрегати, които разработва в момента. Те ще използват 4- и 8-цилиндрови двигатели, съчетани с електромотор, високоефективна батерия и нова система за задвижване на четирите колела AMG Performance 4MATIC +.
Електрическият мотор, който е собствена разработка на AMG и задвижва задните колела, е разположен в рамките на електрически превключена двустепенна трансмисия и електронно контролирано заключване на диференциала на задния мост (EDU). Той може да генерира до 201 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. При нужда част от мощността може да се прехвърля към предните колела, ако задните започнат да приплъзват.
Подобно на Porsche Taycan, двустепенната трансмисия осигурява отлични характеристики при стартиране от място, като след достигане на 140 км/ч се активира втора скорост и това позволява на автомобила да продължи да ускорява.
Моделите, оборудвани с нов хибриден двигател от Mercedes-AMG, ще разполагат с режими Electric, Comfort, Sport, Sport +, Race и Individual. Всеки от тях получава система AMG Dynamics, която влияе на електронния контрол на стабилността, задвижването на всички колела и електронно контролираното заключване на диференциала на задния мост.
При най-мощните версии електромоторът ще бъде сдвоен с 4,0-литров V8 с двойно турбо, който ще дебютира при модела Mercedes-AMG GT73. Флагманският хибрид на марката ще развива мощност до 804 к.с и 1000 Нм, които ще позволяват ускорение от 0 до 96 км/ч (60 мили) за по-малко от 3 секунди.
Още снимки от представянето на новите хибриди на Mercedes-AMG - вижте в галерията:
От Mercedes-AMG също потвърдиха, че следващото поколение на C63 ще получи хибридно задвижване с 2,0-литров двигател M139 с 4 цилиндъра. Той е монтиран надлъжно и ще развива 442 к.с. Когато е съчетан с електрочмотора с 201 к.с., спортният седан ще развива близо 650 к.с.
Снимки: Mercedes-AMG