В наши компаниите от Китай произвеждат и продават автомобили в милионни тиражи, създават автопилоти и разделят своите високи технологии с германци и японци, които ги използват за своите модели. Автомобилната индустрия в Поднебесната империя обаче стартира далеч по-скромно, при това не толкова отдавна.
С помощта на изданието Motor ви представяме първите творения на най-известните китайски марки. Най-вероятно, създателите на тези автомобили сега се срамуват от тях и искат да забравят за съществуването им, като причината е, че те са на базата на стари модели на чужди производители.
Как стартира китайското автомобилно нашествие (ГАЛЕРИЯ):
SAIC
Първият модел на SAIC е от преди 50 години, като по това време компанията се казва Shanghai. Както и други китайски производители, тя също залага на солиден седан. Това е автомобил за чиновници, чийто статус не им позволява да се возят на лимузина Hongqi. Първият прототип Fenghuang ("Феникс") е сглобен през 1958 година, а серийното производство (вече с индекс SH760) стартира през 1965 година.
Първият модел на SAIC е от преди 50 години, като по това време компанията се казва Shanghai. Както и други китайски производители, тя също залага на солиден седан. Това е автомобил за чиновници, чийто статус не им позволява да се возят на лимузина Hongqi. Първият прототип Fenghuang ("Феникс") е сглобен през 1958 година, а серийното производство (вече с индекс SH760) стартира през 1965 година.