Още през пролетта компанията Renault представи новата стратегията на брандовете, които притежава. Тя носи името Renaulution, като в нея се посочва, че основни агрегати за всички нови модели на Lada ще бъдат нови двигатели с обем 1,6 и 1,8 литра.
Сега френското издание L'Argus съобщава, че по-големият мотор - този с обем 1,8 литра, ще се поставя и по-евтините модели на Renault, които се предлагат под марката Dacia. Припомня се, че в стратегията за развитие е посочено, че автомобилите на Dacia и Lada ще бъдат унифицирани до голяма степен, като ще преминат на една платформа.
Това е модулната архитектура CMF-B, като за намаляване на разходите Renault Group ще използват еднакви силовия агрегати. Един от тях е нов 1,8-литров атмосферен двигател E-Tech, който засега е известен с вътрешно корпоративния си код HR18.
Този мотор ще се появи на новото поколение на Dacia Duster, чиято премиера е насрочена за 2024 година, като той ще може да се използва и като част от хибридна система, което ще позволи и постигането на по-малки вредни емисии. Година по-късно ще излезе и по-големият SUV на Dacia - Bigstar, на които също ще се поставя този агрегат.
Снимки: Renault