fallback

Колко тежат електромобилите, предлагани на пазара?

Средното тегло на колите на ток е направо стряскащо

Електрическите автомобили, които постепенно се налагат, обикновено са много по-тежки от конвенционалните модели заради батериите. Благодарение на норвежкия експерт Борн Ниланд, който се е специализирал в изследванията на електромобили, можем да разберем точното тегло на близо 70 модела, предлагани на пазарите по света.

Най-тежкият автомобил в списъка е луксозният пътнически микробус Mercedes-Benz EQV, който не е далеч от 3000 кг. Всъдеходът Audi e-tron 55 тежи 2720 кг, следван от друг премиум-модел от този клас - Mercedes-Benz EQC с 2620 кг.

Като цяло над 1/3 от тестваните от Ниланд електромобили тежат повече от 2 000 кг и по този начин средният показател за теглото на колите на ток е близо 1940 кг. Има само 7 модела под 1500 кг, докато повече от половината превозните средства са 1500 и 2000 кг.

Това е и големият проблем за електрическите автомобили, защото колкото по-тежка е колата, толкова по-малко ефективна е, което засяга основно пробега. Освен това, превозното средство е и по-скъпо, тъй като трябва да бъде оборудвано с по-мощни спирачки, окачване, колела и гуми. Теглото също така се отразява и на екологичните показатели.

Графиката на Ниланд показва теглото на електромобилите и между другото разкрива колко голям е потенциалът за подобрения. От една страна, батериите с по-висока енергийна плътност биха били добре дошли, но има и други опции, като например клетъчни батерии, които биха могли да направят голяма промяна в бъдеще.

fallback
  • #14
    Хари по по хари ( преди 2 години )
    Какв ще правим когато се скапят батерите на тези електрокари каде ще ги хвърлим няма ли да замърсим много природата "това ще кажат братя Бобокови "те вече знаят каде се хвърлят такива ***.
  • #13
    ггг ( преди 3 години )
    няма да е само от батерията....BMW i3 22 kWh = 1360 kgBMW i3 42 kWh = 1440 kgот тук би следвало батерия 42кWh да е 160 килограма.
  • #12
    До анонимен 6 ( преди 3 години )
    Стига ва! Що така не си ти когато си ***? Я схрускай един Снимкерс!)))) Хи хи хи
  • #11
    abc ( преди 3 години )
    В тази връзка предлагам да се вдигнат винетките на електричките, защото с тази си по-висока маса амортизират повече и пътищата.
  • #10
    Фиу-фиууу ( преди 3 години )
    От леките i3-йката е ясна: купе от карбон и полимер, рама алуминий. Най-интересно като цялостен пакет е Пежо е-208. Най-бързо, комфортно и добре изглеждащо вътре и вън от градските коли. За извънградско също става: 50 кВтч батерия и 100 kW зареждане на прав ток. Адаптивен автопилот със следене на лентите, возия, стабилност по завоите - топ. ID.3 е по-просторно и бързо, но с по-твърда возия и табло като на Дачия.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    До 4: Не казвам, че изкривява статистиката, а просто че теглото на колата е малко по-леко. Не че се променя много. До 6: Има шофьори по 60 и по 160 кг. Би ли ми казал ЕС колко кг е отредил за средностатистическия европейски шофьор?
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Интересен факт от научната фантастика. Във филмът "Терминатор" версията Т850 се захранва от водородна клетка с обем 0.3 литра която има живот 120 години. Единственият начин това да се постигне е чрез водород в твърдо състояние под формата на метал които има супер голяма енергийна плътност. Теорията се ражда 1935г. а чак през 2016г за първи път учени успяха да произведат малки количества метален водород. Така че това което е било фантастика сега започва да става реалност.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Тежички са тия примитивни батерии и с такъв малък капацитет няма да стигнем далеч. Спешно света се нуждае от супер иновация и някакво ново откритие за съхранение на енергия. Има една теория в научните среди която се смята за "светия граал" и горивото на бъдещето което ще може да задвижва всичко от велосипеди до самолети и космически кораби. Синтетичен елемент наречен Metallic hydrogen. Това е водород в твърдо състояние под формата на метал с огромна енергийна плътност.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    абе колко процента ДВГ ще се купят в норвегия? 2 или 3?
  • #5
    ВМЛ ( преди 3 години )
    Според мен е по-интересно сравнението със същия модел ДВГ.
fallback
Последни