Електрическите автомобили, които постепенно се налагат, обикновено са много по-тежки от конвенционалните модели заради батериите. Благодарение на норвежкия експерт Борн Ниланд, който се е специализирал в изследванията на електромобили, можем да разберем точното тегло на близо 70 модела, предлагани на пазарите по света.
Най-тежкият автомобил в списъка е луксозният пътнически микробус Mercedes-Benz EQV, който не е далеч от 3000 кг. Всъдеходът Audi e-tron 55 тежи 2720 кг, следван от друг премиум-модел от този клас - Mercedes-Benz EQC с 2620 кг.
Като цяло над 1/3 от тестваните от Ниланд електромобили тежат повече от 2 000 кг и по този начин средният показател за теглото на колите на ток е близо 1940 кг. Има само 7 модела под 1500 кг, докато повече от половината превозните средства са 1500 и 2000 кг.
Това е и големият проблем за електрическите автомобили, защото колкото по-тежка е колата, толкова по-малко ефективна е, което засяга основно пробега. Освен това, превозното средство е и по-скъпо, тъй като трябва да бъде оборудвано с по-мощни спирачки, окачване, колела и гуми. Теглото също така се отразява и на екологичните показатели.
Графиката на Ниланд показва теглото на електромобилите и между другото разкрива колко голям е потенциалът за подобрения. От една страна, батериите с по-висока енергийна плътност биха били добре дошли, но има и други опции, като например клетъчни батерии, които биха могли да направят голяма промяна в бъдеще.