IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 20-те най-продавани модела втора ръка в България?

Скоро вече няма да сме страната на "старите Голфове", ако се съди по статистиката

Немислимото е на път да се случи на българския автомобилен пазар: след като близо три десетилетия бяхме страната на старите Golf-ове, сега явната тенденция е да се превърнем в страната на старите Mercedes-и.
 
  
Mercedes, втора ръка, дилър
Първата позиция на Golf при моделите изглежда недостижима. Но при марките Mercedes никога не е бил толкова близо до Volkswagen
  
    
Редовно ви запознаваме със статистиката за най-продаваните марки и модели при новите автомобили. Но това е само върхът на айсберга: от 146 116 нови регистрации у нас за първите седем месеца на 2021 едва 13.6% се падат на коли под 6-месечна възраст.

 

Топ 15 марки в България, 2021
VOLKSWAGEN - 18 291
MERCEDES - 14 425
BMW - 9377
AUDI - 8994
OPEL - 8835
TOYOTA - 7575
FORD - 6116
PEUGEOT - 5665
HONDA - 4681
CITROEN - 3690
FIAT - 3565
NISSAN - 3511
RENAULT - 3442
SKODA - 2896
HYUNDAI - 2824


Впрочем споменатите 13.63% дял на новите коли от общия пазар са едно от най-добрите постижения до момента - явен признак, че българите напоследък могат да си позволят да отделят повече пари за автомобил. Още по-явен признак е съотношението при марките на пазара втора ръка.

Почти за целия период от началото на промените той бе доминиран най-вече от евтини масови коли: Volkswagen, Opel, Peugeot, Ford и Renault. Eдинствено Mercedes успяваше да се в клини в Топ 6 по популярност. Съвсем друга е картината при регистрациите през тази година. Opel се смъква от второ чак на пето място, Peugeot и Ford са изпаднали от шестицата, а Renault не е дори в Топ 12. Volkswagen запазва първото място, но с най-малкия аванс пред Mercedes, отчитан до момента. BMW и Audi се нареждат убедително на трето и четвърто място.


статистика, графика, употребявани автомобили, България
Регистрациите на употребявани автомобили с категории М1 (синьо), N1 (оранжево) и M1+N1 (сиво). В цялата статия се разглеждат само тези две категории. В класацията по модели са взети предвид само леките, без лекотоварните
  
    
Японските марки Toyota и Honda се изкачват нагоре по популярност, и то не с малките си градски модели, а с относително по-скъпите кросоувъри като RAV-4 и CR-V. Замогването на пазара е очевидно, но е трудно да се измери с точност, защото огромна част от сделките втора ръка се изповядват при фиктивна стойност.

Като цяло пазарът на употребявани автомобили се е съвзел след миналогодишното принудително свиване покрай локдауните: над 27% ръст на годишна база, и само около 4% изоставане спрямо предризисната 2019.
  
  
Най-продаваните модели втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #13
    28 rate up comment 3 rate down comment
    110 ( преди 3 години )
    Е то това не са вече легендарните мерцедеси тип танк, дето минават милион километри. Сега едно табло/дисплей да ти изгори в "премиума" и трябва да продаваш бъбрек :D
  • #12
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Албанците преди години забраниха или поне много затегнаха контрола над вноса на коли над 10 години. От страх да не станат като нас автомобилното гробище на Европа. Там предполагам, че вече стар премиум е наистина премиум - гледан и поддържан по колекционерски.
  • #11
    22 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Определено дела на премиумите пада - преди беше по-скоро около 2/3, сега е около 1/2. Но това по-скоро идва, от това че стават все по-сложни и скъпи за поддръжка, отколкото да му идва акъла на нашенеца. Но и обикновените марки предлагат доста повече и откъм екстри и откъм пространство през последните 10-тинаа години спрямо преди това
  • #10
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Фичо ( преди 3 години )
    И статистиката го доказва.VW Golf и Opel Asta.:)
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    shizo ( преди 3 години )
    Има статистика. А има и Фичо :D
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Фичо ( преди 3 години )
    Напротив избор за българина е Голф или Астра. Фиат Крома, странното комби, което е често по-евтино и бързо от Астрата.Рядко има Мерцедес C клас след 2005-2010 година и 5-та серия на БМВ (китайка)
  • #7
    34 rate up comment 4 rate down comment
    Андрешко ( преди 3 години )
    "Ето ви го вече най-характерния тип автомобил за българския пазар - германски премиум на повече от 15 години." Това обяснява всичко.
  • #6
    34 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как да обясниш на ***, че като си купи стар премиум ще стане още по-скъсан.
  • #5
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Смееех ( преди 3 години )
    Хората се усетили и рязко намалили бла бла и гледаме Рено пред шкодилак
  • #4
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как да го няма Рено ? Това на 3то място какво е?