В България все още мнозинството хора си купуват автомобил с мисълта как ще му се порадват, а не как ще го продадат след време. Но постепенно и тук се прокрадва практичното мислене на западните пазари, където остатъчната стойност на автомобила и лекотата, с която можете да се отървете от него, са ключов фактор за купувачите.
И отвъд океана, както и в Европа, цената на употребяваните автомобили е пораснала забележимо спрямо миналата година
За съжаление няма единен отговор на въпроса кои модели "държат цена", и за кои няма да се налага да чакате с месеци кандидат-купувач. Това зависи много от конкретния пазар, а поради твърде хаотичния характер на българската търговия "втора ръка" и фиктивните изповядвани цени няма как да стъпим на солидни данни.
Можем обаче да погледнем какво става на други пазари - и най-вече на най-развития автомобилен пазар на планетата, американския. Изданието iSeeCars ежегодно прави подобно проучване, опирайки се на над един милион обяви за употребявани автомобили и тяхното развитие. Тазгодишното му издание обаче произведе някои твърде неочаквани, меко казано, резултати. И подчерта една тенденция, която се усеща и в Европа, и дори в България - за осезаемо поскъпване на употребяваните автомобили. Причините са в затрудненото производство на нови заради кризата с чиповете, но също и заради твърде порасналите им цени напоследък, които пренасочват все повече хора към вторичния пазар.
Най-лесните за препродаване автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Ето я и първата изненада: MINI-то без покрив се води уж нишов модел, а те би трябвало да се препродават по-трудно. Но не е така - в САЩ собствениците на кабрио версиите успяват да ги пласират средно за 25 дни, на средна цена 27 982 долара.
За сравнение средният срок за препродажба на автомобил в Америка на база всички данни е 35.4 дни, при средна цена 31 036 долара.