IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 20-те най-продавани модела втора ръка в България?

Скоро вече няма да сме страната на "старите Голфове", ако се съди по статистиката

Немислимото е на път да се случи на българския автомобилен пазар: след като близо три десетилетия бяхме страната на старите Golf-ове, сега явната тенденция е да се превърнем в страната на старите Mercedes-и.
 
  
Mercedes, втора ръка, дилър
Първата позиция на Golf при моделите изглежда недостижима. Но при марките Mercedes никога не е бил толкова близо до Volkswagen
  
    
Редовно ви запознаваме със статистиката за най-продаваните марки и модели при новите автомобили. Но това е само върхът на айсберга: от 146 116 нови регистрации у нас за първите седем месеца на 2021 едва 13.6% се падат на коли под 6-месечна възраст.

 

Топ 15 марки в България, 2021
VOLKSWAGEN - 18 291
MERCEDES - 14 425
BMW - 9377
AUDI - 8994
OPEL - 8835
TOYOTA - 7575
FORD - 6116
PEUGEOT - 5665
HONDA - 4681
CITROEN - 3690
FIAT - 3565
NISSAN - 3511
RENAULT - 3442
SKODA - 2896
HYUNDAI - 2824


Впрочем споменатите 13.63% дял на новите коли от общия пазар са едно от най-добрите постижения до момента - явен признак, че българите напоследък могат да си позволят да отделят повече пари за автомобил. Още по-явен признак е съотношението при марките на пазара втора ръка.

Почти за целия период от началото на промените той бе доминиран най-вече от евтини масови коли: Volkswagen, Opel, Peugeot, Ford и Renault. Eдинствено Mercedes успяваше да се в клини в Топ 6 по популярност. Съвсем друга е картината при регистрациите през тази година. Opel се смъква от второ чак на пето място, Peugeot и Ford са изпаднали от шестицата, а Renault не е дори в Топ 12. Volkswagen запазва първото място, но с най-малкия аванс пред Mercedes, отчитан до момента. BMW и Audi се нареждат убедително на трето и четвърто място.


статистика, графика, употребявани автомобили, България
Регистрациите на употребявани автомобили с категории М1 (синьо), N1 (оранжево) и M1+N1 (сиво). В цялата статия се разглеждат само тези две категории. В класацията по модели са взети предвид само леките, без лекотоварните
  
    
Японските марки Toyota и Honda се изкачват нагоре по популярност, и то не с малките си градски модели, а с относително по-скъпите кросоувъри като RAV-4 и CR-V. Замогването на пазара е очевидно, но е трудно да се измери с точност, защото огромна част от сделките втора ръка се изповядват при фиктивна стойност.

Като цяло пазарът на употребявани автомобили се е съвзел след миналогодишното принудително свиване покрай локдауните: над 27% ръст на годишна база, и само около 4% изоставане спрямо предризисната 2019.
  
  
Най-продаваните модели втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #23
    17 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    17-ти , преди 23 години си купих първия автомобил и от тогава на всеки ГТП са ми измервали изгорелите газове! Много хора си мислят , че старите коли трябва да отговарят на сегашните изисквания! Не е така- ако колата ти е модел 2000 година , на ГТП изгорелите газове трябва да отговарят на стойностите ,които са били обявени от производителя тогава!
  • #22
    13 rate up comment 24 rate down comment
    младен ( преди 3 години )
    Ден и час се моля по бързо да навлизат електричките. Не за друго ами за да се приключи с тази на пушешта *** у нас.
  • #21
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Стига ва ( преди 3 години )
    Сигур щот прави двигателите на "премиума" от Щутгард викаш?)))))
  • #20
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Както винаги ( преди 3 години )
    рено пак е на челните места, в случая 3-то, ама пак както винаги - отзад напред!
  • #19
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Както винаги ( преди 3 години )
    рено пак е в челните места, в случая 3-то, ама пак както винаги - отзад напред!
  • #18
    11 rate up comment 29 rate down comment
    Чико ( преди 3 години )
    Мерцедес и всички останали точка
  • #17
    22 rate up comment 13 rate down comment
    Това съм Аз ,Льоклер ( преди 3 години )
    Дай му на *** немски ***,и не го търси.Ако не са немските кошове, сервизите у нас ще фалират.Айде честито на печелившите,със здраве да си ги ремонтирате !!!
  • #16
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Вин ( преди 3 години )
    До 15, 16 27 Адмирации, колеги по форум! Трябва всеки да си "излекува" желанието да си "удари *** в тавана", като спре еската пред панелката, че да шашка комшиите! Брадата и гребенчето! "Пътниците от първа и втора класа пристигат заедно!" - Стив Джобс
  • #15
    44 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Продължавам долния пост. А нашите с премиумите, ровят из нета за по-евтини зимни или летни гуми, втора ръка. Още бая време ще мине, докато българина се научи да купува, това което ще може да поддържа и че Опел Инсигния на 8г. и Мерцедес S класа на 20,ти вършат еднаква работа и еднакво показват, че нямаш пари за нова кола. За това предпочитам да карам не премиум, но да знам че е в перфектно състояние, за разлика от всички премиуми наоколо.
  • #14
    35 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Както винаги българина е комплексар и първата му работа като продаде на баба нивата е да си купи някой дизелов, разпилен премиум на половин милион километра, върнат на 127 хиляди. След половин г., обаче като свършат парите и почва да обяснява, как Мерцедес, БМВ и Ауди са много трошливи. Имам такива колеги, които ми се смеят на сравнително новото Опелче (нямам пари за чисто нова кола), но въпреки че не е премиум, го обслужвам с всичко най-хубаво, като почнеш от гуми, та до масло. А нашите с преми