fallback

Новата Skoda Fabia изминава над 900 км с един резервоар

Този пробег е валиден за 4 от общо 5-те мотора, които излизат на пазара

Четвъртото поколение на Skoda Fabia беше представено през май, а съвсем скоро моделът ще бъде на разположение на дилърите в Европа. В очакване на пазарния дебют на автомобила от компанията-производител разкриха нови любопитни подробности за него.

Според официалната информация от чешката компания, благодарение на ефективните си двигатели и оптимизирането на конструкцията от гледна точка на аеродинамиката суперминито ще има пробег от над 900 км, като изчисленията са направени по новия цикъл за измерва WLTP.

Новата Skoda Fabia ще се предлага с 5 двигателя на VW Group от последното поколение EVO, отговарящи на екологичен стандарт Euro 6d. Повечето от агрегатите, както и скоростните кутии ще се произвеждат в Чехия, като пробегът от 900 км ще бъде гарантират за 4 от моторите (изключение ще прави само версията с 1.5 TSI). На по-късен етап ще се появи и вариант G-TEC, използващ CNG (природен газ), като тази модификация ще е и най-евтина откъм разходи за гориво.

Чехите не предвиждат дизели, умерени или пълноценни хибриди, като ниският разход ще се постига от бензиновите мотори (средно потребление на гориво от 4,9 до 5,6 л/100 км). В гамата на новата Fabia попада и 1,0-литров атмосферен двигател с мощност 64 и 79 к.с., като с него ускорението от 0 до 100 км/ч е най-бавно - 15,9 секунди.

След 1,0-литров турбомотор с 95 или 110 к.с., който получава 6-степенна механична кутия (вместо 5-степенната при атмосферния вариант), а като опция се предлага и 7-степенна DSG. Версията 1.0 TSI е най-екологичната от всички със среден разход 4,9 л/100 км.

На върха на гамата е разположен 4-цилиндровият 1.5 TSI с мощност 150 л.с., който се съчетава само със 7-степенна DSG. По предварителни данни, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч.

Новата Fabia получава и два допълнителните варианта на окачването. Пакетът Rough-Road включва защита на дъното, модифицирано окачване и специални пружини с по-голяма твърдост и увеличен с 15 мм пътен просвет. Това кара Fabia да прилича на кросоувър.

Още снимки на новата Skoda Fabia - вижте в галерияга:

Вторият вариант е със спортно окачване, като тук то е снижено с 15 мм, а пружините са още по-твърди. То ще се предлага само за най-мощния двигател от гамата на модела.

Снимки: Skoda

fallback
  • #28
    APP ( преди 2 години )
    До 3-чето. Факта че се предлага такава опция е достатъчно някоя куха лейка да опита да се състезава с големите машини. Такива в 40г ми шофьорска практика съм виждал не един не само в България но и в чужбина. Физичните закони не могат да бъдат игнорирани. Но маркетинговата стратегия на немците винаги е била повече помпене, повече смачкани ламарини повече пари за тях. Ако не сте го разбрали значи сте пропуснали доста неща в училището.
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    С шлемофон ли караше голфа дизел? Като тия от втората световна пилотите?
  • #26
    Докторът ( преди 2 години )
    Пълен бок@#лук. Голф 5 1.9 дизел стигах от България до Украйна с един резервоар.И колата вървеше много, а не като този бо***кл***ук.Този двигател е по-зле от 13 годишен дизел.
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз ако карах Шкодичка Фабия дизел от първите направо щеше да ме е срам да го казвам и да се показвам с нея пред хората, камо ли да пиша за нея по форуми. Въпреки че новите Шкоди са невероятни и хубави коли, много ми харесват, за разлика от старите коптори,които правеха, би ме било срам да си сложа ключа на масата някъде пред хора като емблемата е някаква зелена кокошка с гребен, ами то е нелепо. Как може емблемата на Шкода да е кокошка.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    За тракането на 1.9 TDI помпа дюза няма какво да говорим, трака като мотокар от старите тия Балканкар с Перкинс дизел, вибрира, сбъркан двигател. Може би човек ,който не е карал друга кола дори може да му хареса, но едва ли ще хареса пластмасовото табло бетер Форд Фиеста от 98-***,ама дялано с теслата и каквото станало. Пълен абсурд за Румен Бахов е тази Фабийка първата, все едно е нов модел Трабант,а не западна кола.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Колега, Фабия 2001-ва 1.9 TDI най-дървената кола в историята след Трабант. Първо вози много твърди, седалките са неудобни и като дървени скамейки в проглокатурата или на гарата. Този 1.9 TDI е най-тракащия и шумкен дизел в историята на дизелите заедно с Форд Транзит от 89-та! А може би и мотокаровия дизел на Перкинс, който е от 70-те години конструиран,а може и по-рано. Няма по-шумни дизели в историята. Тоя дизел помпа-дюза *** като орехотрошачка или чук върху менгеме,окачено на дървена работна
  • #22
    Skoda Fabia 1.9 TDI ( преди 2 години )
    Аз съм собственик на Фабия(по-горе съм написан каква) от 13 години. Колата е 2001 г. производство и я купих на 7 години. Не мога да я сравня с друг автомобил, защото не съм имал друг но мога да кажа, че съм доволен. Никога не съм имал сериозни проблеми. Все още и слагам масло 5W40, не го гори, не пуши. Засичал съм я с един резервоар, мисля, че е 45л. около 950км. изминавам като тръгна на почивка.
  • #21
    Народ ( преди 2 години )
    Че то моето Волво и сега на 22 години си минава доста над 1000 км. с един резервоар.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Когато видиш американци,канадци,австралийци да карат дизел лека кола, ела се обади. Заради някакви еснафи европейци,дето пестят от нафта дизела не става хубава кола. И когато видиш дизелово Ферари,Ламборгини и Ролс Ройс също може да се обадиш.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    Съвременен дизел няма! Всички дизели тракат, вибрират и работят калпаво, като счупени. "Съвременните" дизели са пиезо-дюзи и много катализатори и филтри, а и едно турбо и интеркулер, но мотора си е редосеялка.
fallback
Последни