Някои шофьорски практики, които вредят на автомобила при движение в студено време, го спасяват в летните жеги. Това се отнася и за работата с автоматичната скоростна кутия, особено ако се шофира в града. Този тип трансмисии са заплашени от прегряване, тъй като в топлото време течността в тях бързо губи свойствата си, както и способността да предпазва основните детайли от прегряване. Някои от тях не са от метал, което ги прави още по-уязвими.
За кои трансмисии се отнасят тези съвети? За всички хидромеханични скоростни кутии и вариатори, където преобразувателят на въртящия момент предава въртене от двигателя към скоростната кутия. И все пак те важат най-вече за класическите автомати.
Как да предпазите автоматичната скоростната кутия от прегряване? (ГАЛЕРИЯ):
При бавно, но постоянно движение в задръстване в жегата има смисъл да поставите селектора на скоростната кутия в положение „L”. При модерните трансмисии с възможност за ръчен избор на предавки лостът може да отиде в положение „1“. Съответно, вариаторът трябва да се настрои на първа виртуална скорост при тези условия. Така кутията няма да превключи на по-висока предавка, когато скоростта надвиши 10-15 км/ч за няколко секунди. Това ще спести ресурса на клапаните и на съединителя.