Хибриди, плъг-ин хибриди, електромобили: вероятно мнозина си мислят, че батериите в тях са еднакви като тип и различни само по размер. Но всъщност има две ключови разлики в начина, по който батериите се използват в хибридите и в чистите електромобили.
Разликите в батериите при хибриди, PHEV и BEV (ГАЛЕРИЯ):
Използваемият капацитет
Когато батерията се зарежда и разрежда, вътрешното й съпротивление се повишава. Единият начин това да се контролира е, като се ограничи софтуерно използваемият капацитет - така че батерията да не може да се зарежда до максимум, и да не може да се разрежда под определена стойност. При хибридната версия на Ford F-150 използваемият капацитет е едва около 50% от пълния капацитет на батерията, признава Танака. При PHEV моделите може да достигне 80%, а при чистите електромобили - и 90%.
Когато батерията се зарежда и разрежда, вътрешното й съпротивление се повишава. Единият начин това да се контролира е, като се ограничи софтуерно използваемият капацитет - така че батерията да не може да се зарежда до максимум, и да не може да се разрежда под определена стойност. При хибридната версия на Ford F-150 използваемият капацитет е едва около 50% от пълния капацитет на батерията, признава Танака. При PHEV моделите може да достигне 80%, а при чистите електромобили - и 90%.