Хибриди, плъг-ин хибриди, електромобили: вероятно мнозина си мислят, че батериите в тях са еднакви като тип и различни само по размер. Но всъщност има две ключови разлики в начина, по който батериите се използват в хибридите и в чистите електромобили.
Разликите в батериите при хибриди, PHEV и BEV (ГАЛЕРИЯ):
BEV батерията - едва 1000 цикъла
При чистия електромобил (BEV) батерията е огромна и тя рядко преживява цикли на пълно зареждане и разреждане.
Боб Танака, старши експерт по батериите на Ford, обяснява, че батерията в един чист електромобил може да претърпи едва около 1000 цикъла разреждане/зареждане за целия си живот. При PHEV циклите са някъде между 4000 и 8000. А при малката батерия на обикновения хибрид броят на тези цикли може да надмине и 100 000.
При чистия електромобил (BEV) батерията е огромна и тя рядко преживява цикли на пълно зареждане и разреждане.
Боб Танака, старши експерт по батериите на Ford, обяснява, че батерията в един чист електромобил може да претърпи едва около 1000 цикъла разреждане/зареждане за целия си живот. При PHEV циклите са някъде между 4000 и 8000. А при малката батерия на обикновения хибрид броят на тези цикли може да надмине и 100 000.