IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota разкри новия дизелов мотор за Land Cruiser 300

С този мотор всъдеходът вдига 100 км/ч за 6,9 секунди и харчи 8,9 л/100 км

Японският производител Toyota разкри подробности за дизеловия двигател, който ще се поставя на новото поколение на всъдехода Land Cruiser 300. Моторът с 6 цилиндъра е създаден специално за този модел при преминаването му на платформата TNGA.


Toyota Land Cruiser V6 diesel


Двигателят е V-образен, а работният му обем е 3346 куб. см. Мощността е 299 к.с. и 700 Нм въртящ момент, като това осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди. Разходът на гориво при дизеловата версия е 8,9 л/100 км в смесен цикъл. Новият мотор работи в комбинация с 10-степенна автоматична скоростна кутия.

От Toyota разкриват, че новият агрегат се отличава с ниско тегло, като това е постигнато благодарение на запазването на чугунения блок на цилиндрите, на новия лек и компактен колянов вал от специална стомана и на пластмасовата глава на блока, а също така и на изпускателния колектор, вграден в главата на блока на цилиндрите.

В конструкцията на мотора се използва усъвършенстват разпределителен вал, нови стоманени бутала с горивна камера без ръбове, система за смазване с дюзи в долната част на всяко бутало, както и главни и шарнирни лагери с намален коефициент на триене, покрити със специално полимерно покритие, което увеличава якостта.


Toyota Land Cruiser V6 diesel


От компанията допълват, че преминаването към новия мотор е позволило да се подобрят характеристиките – той разполага с 50 к.с. и 50 Нм повече в сравнение с предишния V8 двигател с работен обем 4,5 литра.

В конструкцията на агрегата се използва комбинация от две турбини с променлива геометрия. Едната е малка, като работи до 2600 о//мин и осигурява максимален въртящ момент за комфортно управление при ниски и средни скорости. Когато скоростта на коляновия вал достигне 3600 об/мин, се включва и втората голяма турбина, която поддържа нивото на тягата при високи скорости и интензивно ускорение.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    селския ако звучи умно значи положението е трагично
  • #6
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кое в крайна сметка е вярното, заглавието започва с ""С този мотор всъдеходът вдига 100 км/ч за 6,9 секунди и харчи 8,9 л/100 км"", няколко реда по-долу пък пише ""Мощността е 299 к.с. и 700 Нм въртящ момент, като това осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди"", последно, какво е ускорението до 100км.ч.? 6,9сек или 8,9сек.?
  • #5
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    пластмасовата глава на блока - наистина ли, Петърчо?
  • #4
    14 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ххахх изостаналите азиатци, най-накрая, в залеза на ДВГ измислиха 6-цил. дизел и повече от 6-ск. автомат, за които подозирам, че като цялата им работа ще се окажат калпави. Сега остана да открият вилицата и лъжицата, стола и масата и да престанат да се хранят с дървени клечки седнали на земята в къщи с хартиени стени.
  • #3
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма нищо по-надеждно от един електромотор.
  • #2
    28 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В сравнение с немските тракащи канцерогенници, всички японки двигатели са надеждни.
  • #1
    18 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Койотаджиите оправдаваха ниската мощност на предишния затова че бил надежден, сега тоя с 2 цилиндъра по-малко и по-висока мощност и 2 турбини надежден ли е? :)