IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota разкри новия дизелов мотор за Land Cruiser 300

С този мотор всъдеходът вдига 100 км/ч за 6,9 секунди и харчи 8,9 л/100 км

Японският производител Toyota разкри подробности за дизеловия двигател, който ще се поставя на новото поколение на всъдехода Land Cruiser 300. Моторът с 6 цилиндъра е създаден специално за този модел при преминаването му на платформата TNGA.


Toyota Land Cruiser V6 diesel


Двигателят е V-образен, а работният му обем е 3346 куб. см. Мощността е 299 к.с. и 700 Нм въртящ момент, като това осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди. Разходът на гориво при дизеловата версия е 8,9 л/100 км в смесен цикъл. Новият мотор работи в комбинация с 10-степенна автоматична скоростна кутия.

От Toyota разкриват, че новият агрегат се отличава с ниско тегло, като това е постигнато благодарение на запазването на чугунения блок на цилиндрите, на новия лек и компактен колянов вал от специална стомана и на пластмасовата глава на блока, а също така и на изпускателния колектор, вграден в главата на блока на цилиндрите.

В конструкцията на мотора се използва усъвършенстват разпределителен вал, нови стоманени бутала с горивна камера без ръбове, система за смазване с дюзи в долната част на всяко бутало, както и главни и шарнирни лагери с намален коефициент на триене, покрити със специално полимерно покритие, което увеличава якостта.


Toyota Land Cruiser V6 diesel


От компанията допълват, че преминаването към новия мотор е позволило да се подобрят характеристиките – той разполага с 50 к.с. и 50 Нм повече в сравнение с предишния V8 двигател с работен обем 4,5 литра.

В конструкцията на агрегата се използва комбинация от две турбини с променлива геометрия. Едната е малка, като работи до 2600 о//мин и осигурява максимален въртящ момент за комфортно управление при ниски и средни скорости. Когато скоростта на коляновия вал достигне 3600 об/мин, се включва и втората голяма турбина, която поддържа нивото на тягата при високи скорости и интензивно ускорение.

Снимки: Toyota

0 от 500