"Всички са равни, но някои са по-равни от другите": думите на Оруел от "Животинската ферма" идеално описваха живота при социализма. На теория всички бяха равни, но на практика само ограничена част от населението имаше достъп до автомобил. А и сред тази ограничена част малцинство бяха онези, които можеха да се доберат до по-престижните продукти на съветската автомобилна индустрия, начело с ВАЗ-2103 (изнасяна за чужбина като Lada 1500).

"Тройката", както и появилата се по-късно и базирана на нея "шестица", бяха символите на успеха в социалистическото общество - колите, за които повечето хора можеха само да мечтаят. Но "шестицата", макар и по-скъпа, понесе множество принудителни икономии в сравнение с предшественика си, и затова "тройката" винаги е била по-ценена от познавачите. Ето 12 факта за този мечтан някога автомобил, които може и да не сте знаели досега.
12 факта за най-престижната Лада (ГАЛЕРИЯ):
Твърде амбициозна се оказва и новата решетка - съветската поточна линия не може да галванизира толкова сложен елемент. Тогава италианските консултанти от Fiat измислят решение - решетката да се изработва от два отделни компонента и после да се сглобява преди монтажа в автомобила с винтове. Но това пък повишава трудоемкостта на производството и от ВАЗ се оплакват. В крайна сметка италианците предлагат по-прост начин за сглобка.


2