"Всички са равни, но някои са по-равни от другите": думите на Оруел от "Животинската ферма" идеално описваха живота при социализма. На теория всички бяха равни, но на практика само ограничена част от населението имаше достъп до автомобил. А и сред тази ограничена част малцинство бяха онези, които можеха да се доберат до по-престижните продукти на съветската автомобилна индустрия, начело с ВАЗ-2103 (изнасяна за чужбина като Lada 1500).

"Тройката", както и появилата се по-късно и базирана на нея "шестица", бяха символите на успеха в социалистическото общество - колите, за които повечето хора можеха само да мечтаят. Но "шестицата", макар и по-скъпа, понесе множество принудителни икономии в сравнение с предшественика си, и затова "тройката" винаги е била по-ценена от познавачите. Ето 12 факта за този мечтан някога автомобил, които може и да не сте знаели досега.
12 факта за най-престижната Лада (ГАЛЕРИЯ):
Най-добрият продукт на съветската автоиндустрия логично е използван и за състезания. През 1973 Едуард Пистунович печели с "тройка" шосейно-пистовия шампионат на СССР. А през 1976 ладата на Стасис Брундза успява да завърши шеста в престижното рали "Акрополис", което е и най-доброто постижение за съветски автомобил в световния рали шампионат.


2