"Всички са равни, но някои са по-равни от другите": думите на Оруел от "Животинската ферма" идеално описваха живота при социализма. На теория всички бяха равни, но на практика само ограничена част от населението имаше достъп до автомобил. А и сред тази ограничена част малцинство бяха онези, които можеха да се доберат до по-престижните продукти на съветската автомобилна индустрия, начело с ВАЗ-2103 (изнасяна за чужбина като Lada 1500).
"Тройката", както и появилата се по-късно и базирана на нея "шестица", бяха символите на успеха в социалистическото общество - колите, за които повечето хора можеха само да мечтаят. Но "шестицата", макар и по-скъпа, понесе множество принудителни икономии в сравнение с предшественика си, и затова "тройката" винаги е била по-ценена от познавачите. Ето 12 факта за този мечтан някога автомобил, които може и да не сте знаели досега.
12 факта за най-престижната Лада (ГАЛЕРИЯ):
Така на практика 2103 конструктивно е съвсем близка до "простосмъртната" 2101. Дори и разликите в дизайна не са драматични, ако не смятаме светлините. Основната разлика между двата модела е... в цената. В СССР "единицата", наричана сред народа "копейка", струва 5500 рубли - цената на едностаен апартамент в Москва. Но "тройката" вече вдига летвата до цели 7500 рубли - удивително много по време, когато средната месечна заплата в страната е 145 рубли и 80 копейки.