IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Американската армия създаде нов тип дизелов двигател

Агрегатът ще е модулен, ще може да се електрифицира и ще предоставя солидна мощност

Нуждата от напредък към електрификация и генерално към "по-зелена мобилност" не се ограничава само до автомобилната индустрия. Може да звучи странно, но засяга и въоръжените сили по света. И пресен пример за това е подписаният от армията на САЩ договор с компанията Cummins за разработка на ново поколение армейски двигател.


Cummins ACE


Договорът на стойност от 87 милиона долара е за разработката на нов и ефективен дизелов двигател, наречен Advanced Combat Engine (ACE). Както подсказва името му, той ще се използва за бойни машини, като целта е да е по-ефективен от настоящите агрегати. Крайната цел е да се повиши мощността, да се подобри топлинното разсейване с около 20% и по този начин да се оптимизира разхода на гориво, който да е средно с около 13% по-нисък от този при настоящите двигатели.

Новият боен двигател ще е със срещуположни цилиндри (боксер) и ще може да е модулен с променлива конфигурация - с 3,4 или 6 цилиндъра, като мощността ще варира от минималните 750 до поне 1500 конски сили. В допълнение, новият агрегат ще може лесно да се комбинира с различни хибридни системи. Така ще бъде решен проблема с разработката на много и различни мотори, което ще доведе до намаляване на последващите разходи за създаване на отделни хибридни двигатели.


Hummvee


Договорът е подписан съвсем скоро между Американския департамент по отбрана и Cummins, като ще продължи няколко години. Основна цел е да се създаде модулна технология, с широк потенциал за приложения, която не само да се използва на превозни средства от различен тип, но и да е ефективна при екстремни условия и бойни мисии.

Новият ACE двигател освен за новоразработени армейски превозни средства, ще може да се използва и при настоящи машини на служба от по-ново поколение, както и като допълнителен агрегат за съществуващите конвенционални и хибридни системи.

0 от 500