Първият електрически модел на Ferrari ще се появи не по-рано от 2025 година, но италианският производител на суперколи не се притеснява от планираната забрана на двигателите с вътрешно горене след 2035 година. От компанията дори са възхитени от възможностите на електрическата ера в близкото бъдеще.
Както вече знаете, ЕС планира пълна забрана на продажбите на коли с ДВГ след по-малко от 15 години. За екипа от Маранело това предложение, което все пак трябва да мине през одобрението на страните-членки, не носи притеснения. Шефът на Ferrari Джон Елкан вижда потенциала в забраната на конвенционалните мотори като „възможност чрез развитието на електрификация, електроника и други технологии, които се задават скоро, да ни позволят да правим дори по-различни и уникални продукти”.
В разговор с анализатори на автомобилната индустрия топмениджърът на Ferrari споделя: „намираме за добре дошли тези регулации” (по отношение на потенциалната забрана на бензин и дизел). Това е доста интересно изявление, идващо от компания, която обикновено свързваме с доста големи двигатели, най-вече с атмосферните им V12. Но това явно значи, че италианската марка работи здраво, за да се адаптира към все по-затягащите се регулации.
Ferrari направи доста „срамежливи” стъпки по отношение на електрификацията, започвайки с LaFerrari през 2013 година, преди да подобри технологията си в последните години SF90 с хибриден V8 и наскоро представения Stradale 296 GTB с електрифициран V6. Purosangue – първият SUV на марката, който се очаква през следващата година, също се очаква да бъде с някакъв тип електрифицирано задвижване. Подобна ще е и ситуацията със следващата хиперкола на „кончетата”, която се очаква в близките години и която ще има доста модернизиран V12.
Вече може да твърдим, че дните на атмосферните двигатели със сигурност са преброени, като дори и малосерийните специфични производители като Ferrari не са защитени от по-тежките регулации. А дори и в случая на подобни компании, на дневен ред също идва даунсайзингът на двигателите и навлизането на електрификацията, която в случая е по-важна за динамичните характеристики, а не само за разход и емисии.