Един от основните параметри при избора на автомобил е ресурсът на основните му системи. Сред тях е скоростната кутия, която е вторият най-скъп агрегат след двигателя. Нейният ремонт е труден и скъп, като се осъществява в специализиран сервиз. И никой собственик не иска да стига до него.
Към момента е доста трудно да се оцени истинския ресурс на най-новите скоростни кутии, тъй като те се появиха през последните 5-6 години, но пък „автоматите“ от предишното поколение вече са добре проучени. И ако търси кросоувър с два медала, има откъде да се информиране за здравината на неговата скоростна кутия. Ето няколко примера за надежди хидравлични автоматици, поставяни на модели от този клас.
5 кросоувъра на старо с неубиваем „автомат“ (ГАЛЕРИЯ):
Тази трансмисия не обича агресивно шофиране и престой в задръстванията, тъй като те ускоряват износването и развалят маслото. При по-сериозни натоварвания маслото трябва да се сменя на всеки две години заедно с филтъра - преди обявения от производител пробег от 60 000 км. Така кутията ще издържи поне 250 000 км, преди да се наложи подмяна на някои компоненти.