Един от основните параметри при избора на автомобил е ресурсът на основните му системи. Сред тях е скоростната кутия, която е вторият най-скъп агрегат след двигателя. Нейният ремонт е труден и скъп, като се осъществява в специализиран сервиз. И никой собственик не иска да стига до него.
Към момента е доста трудно да се оцени истинския ресурс на най-новите скоростни кутии, тъй като те се появиха през последните 5-6 години, но пък „автоматите“ от предишното поколение вече са добре проучени. И ако търси кросоувър с два медала, има откъде да се информиране за здравината на неговата скоростна кутия. Ето няколко примера за надежди хидравлични автоматици, поставяни на модели от този клас.
5 кросоувъра на старо с неубиваем „автомат“ (ГАЛЕРИЯ):
Шестстепенният Jatco JF613E (RE6F01A, F6AJA / W6AJA, AJO за различни марки) излезе през 2006 година и се използва до днес. Той се поставя на моделите Nissan X -Trail и Renault Koleos с 2,0-литров дизел, а също така на Mitsubishi Outlander, Nissan Murano и Pathfinder с двигатели 2,4 и 3,0 V6. Кутията са смята за изключително надеждна и с голям ресурс, но си има някои особености.