По правило, когато става въпрос за надеждни и висококачествени автомобили, хората преди всичко се сещат за компании от Германия, като основно вниманието се насочва към премиум-марките Mercedes-Benz, BMW и Audi. Първата от тях си е спечелила репутацията на производител на забележителни, но и доста скъпи модели, което кара много хора да се ориентират към пазара на употребявани автомобили, където цените са по-високи.
Едно популярните предложения на коли на старо е Mercedes-Benz M-Class, който се появи още в края на миналия век. За по-малко от 10 000 евро може да се намери второто поколение на модела (W164), излязло през 2005 година. То до известна степен повтаря първото, но има и доста промени. Например, това вече не е рама, което предизвика опасения, че ще вложи всъдеходните способности на автомобила, но това не се случи.
Сред предимствата на всъдехода е задвижването на четирите колела с понижаващи предавки и блокировки на диференциали. Освен това, може да бъде открита версия с пневматично окачване, при която пътният просвет е увеличен и това допълнително подобрява представянето при тежки условия.
Струва ли си M-Class на старо (ГАЛЕРИЯ):
При версиите с въздушно окачване Airmatic трябва да се обърне специално внимание на работата на пневматичните пружинни стойки и на компресора, които може да са увредени с течение на времето. Стандартното окачването изкарва около 200 000 км, но ресурсът на пневматичното е 2 или 3 пъти по-малък, което си е проблем, тъй като ремонтите по него не са никак евтини, предупреждават експертите.