По правило, когато става въпрос за надеждни и висококачествени автомобили, хората преди всичко се сещат за компании от Германия, като основно вниманието се насочва към премиум-марките Mercedes-Benz, BMW и Audi. Първата от тях си е спечелила репутацията на производител на забележителни, но и доста скъпи модели, което кара много хора да се ориентират към пазара на употребявани автомобили, където цените са по-високи.
Едно популярните предложения на коли на старо е Mercedes-Benz M-Class, който се появи още в края на миналия век. За по-малко от 10 000 евро може да се намери второто поколение на модела (W164), излязло през 2005 година. То до известна степен повтаря първото, но има и доста промени. Например, това вече не е рама, което предизвика опасения, че ще вложи всъдеходните способности на автомобила, но това не се случи.
Сред предимствата на всъдехода е задвижването на четирите колела с понижаващи предавки и блокировки на диференциали. Освен това, може да бъде открита версия с пневматично окачване, при която пътният просвет е увеличен и това допълнително подобрява представянето при тежки условия.
Струва ли си M-Class на старо (ГАЛЕРИЯ):
Повечето собственици не са се сблъсквали със сериозни проблеми в това отношение. Тъй като всъдеходът вече е на носеща конструкция, а не на рама, както беше преди това, опасенията от появата на ръжда по тези места отпадат. Тя обаче може да се появи на други места – вътрешната страна на калниците, праговете и отсека на двигателя, като това се случва най-вече при автомобилите, карани на тежък терен. Затова, преди покупка колата трябва вниманието да бъде огледана именно за ръжда.