fallback

Колко дълго издържат съвременните дизели?

Най-важното са редовното обслужване и качественото гориво, категорични са експерти

В процеса на избор на превозно средство основното нещо, на което обръща внимание купувачът, са характеристиките на задвижващия агрегат. Сред най-важните от тях е ресурсът на мотора – така наречените „мотокачосове“. Под този параметър обичайно се разбира броя на часовете, в които двигателят може да работи. Сред като той бъде изчерпан, се налага основен ремонт.

Срокът на експлоатация зависи от различни фактори – начина на използване на превозното средство, редовното и качествено обслужване, както и от вида на самия двигател. По правило, дизеловите мотори имат по-дълъг срок на експлоатация от бензиновите, което се обяснява с особеностите на тяхната конструкция.

И при дизелите има разлики, като основната от тях е наличието или липсата на турбина. В наши дни производителите се стремят да получат максимална мощност от малък обем на мотора, което прави неговата конструкция по-сложна. Турбината увеличава мощността и намалява разхода на гориво, но с нея агрегатът се износва по-бързо и не достига определения от производителя ресурс. Например, дизелов двигател с атмосферно пълнене изкарва 500 000 км преди основен ремонт. Ако вземем мотор със същия обем, но с турбина, то неговият ресурс е горе-долу наполовина – 250 000 км.

Сред шофьорите е разпространено мнението, че надеждността и експлоатационният живот на дизеловите двигатели са в пъти по-добри от тези на бензиновите. Това не е точно така, защото дизелите също не са застраховани от повреди. Средният живот на такъв мотор е около 300 000 км, докато при бензиновия той е около 200 000 км.

Всичко това също зависи от различни фактори, като сред тях, например, е качеството на горивото. Ако то не е добро, моторът бързо се уврежда и излиза от строя. Затова се препоръчва да се зарежда само от големи вериги бензиностанции, където качеството на горивото е високо.

Друга предпоставка за дълга и безпроблемна експлоатация на дизеловия двигател е оптималната работна температура. Ако има проблеми в охладителната система, натоварването върху самия двигател се увеличава. А дизелът определено не понася високите температури.

Сред предимствата на дизеловия двигател е, че те са нискооборотни, което позволява достигането на пикова мощност при по-ниски скорости. Затова и не се препоръчва тези мотори да бъдат карани на високи обороти, тъй като тогава са застрашени от различни повреди. Освен това, дизелът не обича движение в задръствания, които, при възможност, трябва да бъдат избягвани.

Последното в списъка, но не и по-важност, условие за удължаване на ресурса на дизеловия агрегат е правилното обслужване. Маслото в такъв мотор трябва да се сменя по-често от това на бензиновия двигател. Всеки опит за спестяване от обслужване и консумативи води до различни дефекти и повреди, които са по-тежки и по-трудни за отстраняване в сравнение с тези на бензинов двигател. И съответно излизат по-скъпо на собственика.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Поредната невярна статия!
  • #13
    Хахахаха ( преди 3 години )
    Защото не ти е ясно, каква е цената на смяна на един демпфер в Германия, каква е смяната на ДПФ филтър или на турбо. Цената на смяна на тези три неща наведнъж, надвишават стойността на колата! А тези неща се сменят в интервала след 120 - 150 хиляди километра! А и не мислете, че една немска кола изминава сума ти километри! 150 хиляди километра са по 15 хиляди километра на година за 10 години! Проверете средния годишен пробег на колите в Германия и ще видите, че е така!
  • #12
    Хахахаха ( преди 3 години )
    Тонтирито, издържат колите които са на 10-12 години плюс! Тези които се купуват в България! Новите дизели са ти написани тук, колко издържат! И не се заблуждавай, че всички са с превъртяни километри! Западняците ги сменят преди да започнат скъпите ремонти на по 120-150 хиляди километра!
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Че кой български шофьор не разбира от дизели!! Очаквам поне 40 коментара с напътствия и съвети!!
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-голямата заблуда е като купуваш кола да се самозалъгваш понеже е дизел няма проблем да е на много километри (200к+). Дано сега след като ги проверяват на ГТП непподържаните и пушещи такива да ги спрат от движение.
  • #9
    Recoba ( преди 3 години )
    По - големи глупости не бях чел скоро...... Поръчков бълвоч
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Хахаха , не искам да те обиждам, ама се смятай за обиден, то в БГ няма кола нов внос, която да е на под 250 хил км и карат по още толкова преди ремонта - и забележи ПОДЛЕЖАТ НА РЕМОНТ и карат още толкова. И забележи, че ограничаването на ресурса идва от еко-простотите, които зелените терористи налагате.
  • #7
    Един шофьр ( преди 3 години )
    До коментар #4. Колега като собственик на ДВГ/TDI 1.9-90 коня,на Фолксваген,нещо няма ли да кажеш? Напоследък слушам отзиви за тях,че били едни от най-надеждните(едва ли не вечни),вярно ли е? Е,като добавим и редовно обслужване,разбира се?...
  • #6
    Хахахаха ( преди 3 години )
    Къде е тинтири - минтири да коментира! Ааааа, забравих, той сега е зает с екологията! Ми той един ДВГ мотор издържа, по-малко от гаранцията на една батерия!
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Двигателя трябва да е 6 цилиндъра редови. Да има голям обем поне 4 литра и ниска копресия 8:1. Ангренажа да е със зъбни колела. Без вериги и без ремъци. А още по добре е изобщо без разпределителни валове. Електромеханични клапани. Сух картер, филтрираща и охлаждаща система за маслото.
fallback
Последни