Винаги сме се чудели с какво ще си запълват времето повечето хора, ако "Левски" и ЦСКА например западнат до степен да не предизвикват интерес. Вече не се чудим: новата линия на разделение и безкрайни спорове в обществото е ясна. Тя, разбира се, е "за" и "против" електромобилите.
Съдейки и по собствения ни форум, разделението по този фронт става все по-явно, а споровете - все по-ожесточени. Което е странно, защото по наше мнение електромобилите днес по никакъв начин не би трябвало да предизвикват крайни емоции: те нито са достатъчно съвършени и безгрешни, за да извикват религиозна вярност, нито са толкова неприятни и недодялани, че да оправдаят омразата на бензиновите фанатици.
Всъщност, както обикновено е случаят с крайните мнения, и тези са плод по-скоро на недостатъчно разбиране и сляпо повтаряне на опорни точки. Ето 12 въпроса за електромобилите, на които непредубедени експерти се опитват да дадат максимално честни отговори.
12 откровени отговора за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Като изключим Tesla, чиито автомобили все още се възприемат и като модни заявления, повечето електрически модели се обезценяват доста по-бързо от бензиновите си аналози. В резултат на вторичния пазар има много добри оферти: в Германия например петгодишно BMW i3 може да се вземе за 13-15 хиляди евро, а петгодишно Renault Zoe - за 7-8 хиляди.
При покупката на употребяван автомобил не е чак толкова важно как е бил обслужван до момента. Единственото ключово нещо е състоянието на батерията, защото ако се наложи подмяната й, това може да струва повече от целия автомобил. Състоянието може да се провери и с професионална диагностика, и просто като се зареди изцяло и след това се види колко показваният обхват се доближава до фабричния.