Винаги сме се чудели с какво ще си запълват времето повечето хора, ако "Левски" и ЦСКА например западнат до степен да не предизвикват интерес. Вече не се чудим: новата линия на разделение и безкрайни спорове в обществото е ясна. Тя, разбира се, е "за" и "против" електромобилите.
Съдейки и по собствения ни форум, разделението по този фронт става все по-явно, а споровете - все по-ожесточени. Което е странно, защото по наше мнение електромобилите днес по никакъв начин не би трябвало да предизвикват крайни емоции: те нито са достатъчно съвършени и безгрешни, за да извикват религиозна вярност, нито са толкова неприятни и недодялани, че да оправдаят омразата на бензиновите фанатици.
Всъщност, както обикновено е случаят с крайните мнения, и тези са плод по-скоро на недостатъчно разбиране и сляпо повтаряне на опорни точки. Ето 12 въпроса за електромобилите, на които непредубедени експерти се опитват да дадат максимално честни отговори.
12 откровени отговора за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
При нормалните автомобили е ясно - отивате до бензиностанцията, пълните една туба, зареждате и отново потегляте (макар да е не е чак толкова просто при дизелите).
При електромобилите е малко по-сложно. Почти всички модели имат вграден буфер в батерията - определено количество енергия, което да поддържа основните системи. Когато стигнете до него, колата ще спре.
Самите показания за обхвата варират: при някои модели, като Audi например, нула означава нула. При други, като Ford или Volvo, дори и след като обхватът покаже 0, автомобилът все още може да измине няколко километра.
Да се упорства в тази ситуация обаче е рисково, защото можете да изчерпите и обикновения 12-волтов акумулатор - а тогава електромобилът не може да се зарежда.