Винаги сме се чудели с какво ще си запълват времето повечето хора, ако "Левски" и ЦСКА например западнат до степен да не предизвикват интерес. Вече не се чудим: новата линия на разделение и безкрайни спорове в обществото е ясна. Тя, разбира се, е "за" и "против" електромобилите.
Съдейки и по собствения ни форум, разделението по този фронт става все по-явно, а споровете - все по-ожесточени. Което е странно, защото по наше мнение електромобилите днес по никакъв начин не би трябвало да предизвикват крайни емоции: те нито са достатъчно съвършени и безгрешни, за да извикват религиозна вярност, нито са толкова неприятни и недодялани, че да оправдаят омразата на бензиновите фанатици.
Всъщност, както обикновено е случаят с крайните мнения, и тези са плод по-скоро на недостатъчно разбиране и сляпо повтаряне на опорни точки. Ето 12 въпроса за електромобилите, на които непредубедени експерти се опитват да дадат максимално честни отговори.
12 откровени отговора за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Повечето анализатори смятат, че цената на електрическите и конвенционалните автомобили ще се изравни в съвсем близко бъдеще - между 2025 и 2030 според различните прогнози. За съжаление обаче това ще се постигне повече чрез поскъпване на колите с ДВГ, отколкото чрез поевтиняване на електрическите.
Себестойността на последните би трябвало да намалява с увеличаване на производството. Но на това противодействат цените на ключови суровини като мед, литий, кобалт, галий и никел, които вървят неумолимо нагоре заради растящото търсене.
В бъдеще ще има и електромобили на достъпна цена, но това ще е за сметка на батерията, обхвата и оборудването им - като показания тук Citroen Ami, който струва само 6000 евро, но има обхват 70 км и максимална скорост 45 км/ч.
Като цяло тенденцията е притежаването на собствен автомобил да става по-скъпо с времето, и да пренасочва повече хора към обществения транспорт. Това е и основна - макар и неизказвана гласно - цел на новите "зелени" политики на ЕС.