fallback

12 честни отговора за електромобилите

Eкологични ли са, излъчват ли опасна радиация, ще станат ли по-евтини: да разсеем някои митове

Винаги сме се чудели с какво ще си запълват времето повечето хора, ако "Левски" и ЦСКА например западнат до степен да не предизвикват интерес. Вече не се чудим: новата линия на разделение и безкрайни спорове в обществото е ясна. Тя, разбира се, е "за" и "против" електромобилите.                        Съдейки и по собствения ни форум, разделението по този фронт става все по-явно, а споровете - все по-ожесточени. Което е странно, защото по наше мнение електромобилите днес по никакъв начин не би трябвало да предизвикват крайни емоции: те нито са достатъчно съвършени и безгрешни, за да извикват религиозна вярност, нито са толкова неприятни и недодялани, че да оправдаят омразата на бензиновите фанатици.

Всъщност, както обикновено е случаят с крайните мнения, и тези са плод по-скоро на недостатъчно разбиране и сляпо повтаряне на опорни точки. Ето 12 въпроса за електромобилите, на които непредубедени експерти се опитват да дадат максимално честни отговори.         12 откровени отговора за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #34
    онЗи ( преди 3 години )
    смятам да си карам бензиновата кола докато не стане по евтино купуването на електромобил. като си купя един ден такъв веднага слагам на покрива на къщата соларни панели.
  • #33
    Тъпанчев ( преди 3 години )
    От глупостите написани горе вярно е само последното.Цялата работа на ЕС е да откажат народа от ЛМПС и както в кумунизма да ни върнат на трамваите и влаковете. А колите т.е. електромобилите да ги карат само богатите както едно време Волги и Лади имаха само партийните членове. Да ни е честит новия евро-зелен-трансгендърен социализъм.Простата сметка показва че при 300 милиона ЛМПС в ЕС по 10квч дневно са 150 нови реактора като тези в Кузлудуй.Строят се поне 10г. Нещо куца в зелената стратегия май ...
  • #32
    анонимен ( преди 3 години )
    Не мога да разбера ,защо само българите сме такива неверници?. Ако не вярвате на статистиките , ам сметнете сами 20 000км годишно са 350 км СЕДМИЧНО , дори на автомобили с нисък пробег са 2 зареждания. НО не, точно в една от най-малките държави в Европа сте хората , които навъртате стотици км ДНЕВНО до работа и обратно и ВСЕКИ петък поемате от София за Варна без да спрете даже до клек-бара.
  • #31
    v-1 ( преди 3 години )
    Поздравления на TSLA за комнетарите. Другите повтарят като папагали някъкви заучени фрази - за капацитети, брзина на заряд и как щяло да има проблем с рециклирането.
  • #30
    Анонимен ( преди 3 години )
    На лошо отиват нещата, дибре че съм дърт и може би няма да доживея тези времена с ограничаване на мобилнистта. Канво ще стане със селата, ако хората не могат ефтино и лесно да пътуват. Заслужава ли си да си купиш малка градска кола за 33 хил, която след 10г ще е директно за скрап. Сегашната ми съм я купил за 5200 и я ползвам вече 10г и бог знае още колко ще узкара като я продам.
  • #29
    край ( преди 3 години )
    "целта е притежаването на собствен автомобил да става по-скъпо с времето, и да пренасочва повече хора към обществения транспорт"Ето това ви пее радиото от няколко години ама ...Возете се на турбинираните сега, че до 10-15 г. нема. Маската на муцуната и у трамвая/влака.
  • #28
    kreti ( преди 3 години )
    С тия бараки когато някой спре тока и ще настане зомбиапокалипсис, странно е че подготвят полицейските управления в Австрия за този сценарий. Снабдяват ги с алтернативни енергийни източници.
  • #27
    dam ( преди 3 години )
    Не са ни чак прекрасни магистралите, но не е проблем да си кара човек със 160-180 по Струма и по Тракия, ако иска. А пък 150 - съвсем спокойно. Плюйте ме колкото искате, че съм джигит, но за мен 150 на магистрала е по-безопасна скорост от 115-120, която е супер опасна за поддържане - нон стоп си в конфликтна ситуация. Ама вие си знаете, карайте със 115 и пречете и дразнете хората.
  • #26
    TSLA ( преди 3 години )
    I. Експертът по батерии на BMW Свен Бауер: "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове" II. Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот".III. UX300e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км! Преди изтичане на този срок, ако падне под 70% капацитет, Lexus я подменят гаранционно.
  • #25
    TSLA ( преди 3 години )
    4. Никой производител не ти казва да не пълниш догоре, просто щото не можеш. Има буфер и горе, и долу. Затова имат максимален и ползваем капацитет и са различни числа. 5. Клетките от автомобилен клас имат по стандарт живот 20 години (важно е колата какъв клас е и какъв и е BMS-а (battery management system). След сваляне от колите, се ползват за стационарно съхранение на ток от ВЕИ. 6. Каквото и да напишете за батерии, все ще е старо - идея си нямате колко вида химии се разработват и влагат сега.
fallback
Последни