IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-загадъчни версии на култовата Чайка

ГАЗ-13 бе всяващата страх лимузина на партийния елит. Но също така е била линейка, пожарна и даже железопътна дрезина

ГАЗ-13 Чайка бе може би най-обвитата от митове кола на бившия Източен лагер. Родена в края на 50-те като престижен автомобил за партийни лидери, тя остана в производство цели 22 години, до 1981, и през това време превозваше недосегаемия елит на социалистическите страни, в които уж всички бяха равни.
 
   
ГАЗ-13 Чайка
ГАЗ-13 Чайка - колата на комунистическите партийни функционери
  
   
Макар и, трябва да отбележим, не самите държавни лидери, защото те - от Брежнев до Тодор Живков - показваха трогателно eдинодушно предпочитание към западни модели, начело с Mercedes 600.
    
   
Packard Patrician
Packard Patrician - един от трите американски модела (заедно с Lincoln Capri и Mercury), послужили като вдъхновение за дизайна на Чайка
  
    
Независимо от това Чайка се беше утвърдила като внушаваща страх кола, напълно недостъпна за обикновените трудещи се в Източния блок. Но отделни бройки и варианти на ГАЗ-13 са излизали от познатия коловоз на партийна лимузина и са изпълнявали всевъзможни други функции - от линейки и катафалки до пожарни автомобили и даже железопътни машини. Колегите от ZR разказват за десетте най-редки варианта на "партийната лимузина".
    
     
10-те най-редки варианта на "Чайка" (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Единственото нещо за което ми е противен комунизма е шуробаджанащината която налага в обществото. Където и да влезеш , първо казваш на кой си човек и после те питат за името ти.
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    До #3 ( преди 2 години )
    И коя съветска кола приличала на Плимут Белведере от 1957 год, че не разбрахме?
  • #5
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Е ти нищо не каза ( преди 2 години )
    A знаеш ли, че фаровете на Трабант от 1957 стават на Студебейкър от 1960? А какво ще кажеш за дръжките на вратите на Линкълн Континентал, които са 1 към 1 от Волга 21, м?? Сло4аеноз?1?1 Немисла!1!1, така че, не знам кой кого е крал, брато.. :)))През 50-те и 60-те години американските коли са върха на технологията, нормално е да са били еталон. През 80-те пък японските и немските коли стават водещи и никой нормален човек извън САЩ не ще да купува американска бангия на ресьори и разход 30 на сто ...
  • #4
    1 rate up comment 14 rate down comment
    Фастер ( преди 2 години )
    Феродов амбриажен диск от Волга ,става на моделите Фаерлейн на Форд от 56 до 69та,па не знам кой какво е крал?!?!В автомобилите от 50та нагоре на американското автомобилостроене маково навлиза автоматика ,климатиците и кабрио версии,за руското не мога да кажа същото!Паратипекус краде и при автомобилите и при камионите ако от Форд!
  • #3
    6 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсолютен Plymouth Belvedere от 1957 год. - можеш да провериш!!! Само стоповете отзад са преработени!
  • #2
    35 rate up comment 10 rate down comment
    до #1 ( преди 2 години )
    Ако бяха откраднали нещо руснаците, американците щяха първи да се разциврят. *** не са го направили, щото просто колите са си приличали като дизайн, всъщност, точно както сега. Единствените претенции идват от французите (Пежо) към трите цифри на моделите Москвич през 60-те, били ги запазили като търговска марка и руснаците после ги променят. Дори Победата е получавала награди за нейния дизаин на западни автоизложения, така че пали 20 годишния нов ти внос от Италия и не се излагай тука повече.
  • #1
    11 rate up comment 28 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоест руските парапитеци пак са крали нищо ново