Френският автомобилен производител Renault реши постепенно да спре 1,3-литровия бензинов двигател с турбокомпресор TCe, разработен съвместно с Mercedes-Benz. Този мотор, известен под кода H5HT, се монтира от много години в различни модели на Renault, както и в компактни автомобили Mercedes-Benz с напречно разположен двигател (A-Class, B-Class, GLA и GLB).
Въпреки липсата на изразени недостатъци при този агрегат, Renault се насочва към нови двигатели, като предпочита по-икономични и екологични решения. Процесът по премахването на 1.3 TCe от гамата на Renault вече започна. Неговата най-мощна версия развива 160 к.с., като тя изчезна от моделите Captur, Arkana и Austral.
До 2025 французите планират напълно да се откажат и от по-малко мощните опции (130 и 140 к.с.). Тяхното място ще бъде заето от 1,2-литровия трицилиндров TCe турбо двигател от Dacia Bigster. Това решение, макар и да изглежда неочаквано за мнозина, е продиктувано от желанието за подобряване на горивната ефективност и намаляване на емисиите на CO2.
Изборът в полза на хибридните силови агрегати 1.2 TCe и E-Tech се обяснява с тяхната ефективност. Например, на кросоувъра Austral, хибридният агрегат E-Tech 200 демонстрира икономия на гориво от близо 2,0 литра на 100 км в комбиниран цикъл.
Засега обаче двигателят 1.3 TCe ще продължи да се използва от семейството компактни ванове и лекотоварни автомобили Renault Kangoo. Там обаче моторът, който се появи през 2018, е с по-малка мощност - 100 к.с..