IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault се отказва от мотор, разработен съвместно с Mercedes-Benz

Двигателят 1.3 TCe вече изчезва от новите модели на френската марка

Френският автомобилен производител Renault реши постепенно да спре 1,3-литровия бензинов двигател с турбокомпресор TCe, разработен съвместно с Mercedes-Benz. Този мотор, известен под кода H5HT, се монтира от много години в различни модели на Renault, както и в компактни автомобили Mercedes-Benz с напречно разположен двигател (A-Class, B-Class, GLA и GLB).


Renault


Въпреки липсата на изразени недостатъци при този агрегат, Renault се насочва към нови двигатели, като предпочита по-икономични и екологични решения. Процесът по премахването на 1.3 TCe от гамата на Renault вече започна. Неговата най-мощна версия развива 160 к.с., като тя изчезна от моделите Captur, Arkana и Austral.

До 2025 французите планират напълно да се откажат и от по-малко мощните опции (130 и 140 к.с.). Тяхното място ще бъде заето от 1,2-литровия трицилиндров TCe турбо двигател от Dacia Bigster. Това решение, макар и да изглежда неочаквано за мнозина, е продиктувано от желанието за подобряване на горивната ефективност и намаляване на емисиите на CO2.

Изборът в полза на хибридните силови агрегати 1.2 TCe и E-Tech се обяснява с тяхната ефективност. Например, на кросоувъра Austral, хибридният агрегат E-Tech 200 демонстрира икономия на гориво от близо 2,0 литра на 100 км в комбиниран цикъл.

Засега обаче двигателят 1.3 TCe ще продължи да се използва от семейството компактни ванове и лекотоварни автомобили Renault Kangoo. Там обаче моторът, който се появи през 2018, е с по-малка мощност - 100 к.с..


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 2 и 3-ти,тези мотори се използват при хибридно задвижване и не работят в постоянен режим,а само когато зареждат батерията или при резки ускорения.Така ресурса им е много удължен.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    гост ( преди 1 месец )
    Двигателя е хубав, но скъп. Карам Аркана с него и е наистина добър. А наследника 1.2 е разтеглена версия на 1.0, но има същите проблеми, шумен е има голям турбо-лаг, пробвах го в Дъстър и няма нищо общо с 1.3 4 цилиндъра
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Жалко. Имам Аркана 2023 1.3. Добра тяга, доста икономичен, тих. Тея от Европейския съюз с тея емисии съсипват всичко и няма да се учудя, ако караме косачки в бъдеще.
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    bfetov ( преди 1 месец )
    В Русе щеше да се лее цилиндъра му...
  • #10
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Дааа ( преди 1 месец )
    Всичко това се случва благодарение на Мърсула и Зелената сделка. Всичко е емисии. Няма идея за качество, дълготрайни двигатели и издържливост. Важното е да изкара там няколко години, колкото в гаранцията, да платиш една торба пари за някакъв трицилиндров ***, у да вземеш следващият *** на още по-висока цена. Интересно ми е да видя три цилиндъра косачка на 20 години в какво състояние ще е...
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Merd ( преди 1 месец )
    По-скоро отиват на някакъв китайски двигател... ***. Между другото 1.3 160 коня се слага на най-мощния Каптур. А тъпанарите спират и Арканата. Жалка история.
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Отказват се от този мотор, щото хибридите са им топ в момента.
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Дизела ( преди 1 месец )
    Все по скъпи и все по ненадеждни коли произвеждат.
  • #6
    9 rate up comment 12 rate down comment
    е да... ( преди 1 месец )
    явно от Мерцедес има поне малко качество в това моторче, което застрашава абонамента на рено за последните места в класациите за надеждност.
  • #5
    16 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На моят Кашкавал е такъв, 1.3 но е 4 цилиндъра и е турбо, среден разход 7 след 6к километра майлд хибрид, на мен ми върши работа голям малък аман от разбирачи все искат да си ги мерят.