IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10-те най-загадъчни версии на култовата Чайка

ГАЗ-13 бе всяващата страх лимузина на партийния елит. Но също така е била линейка, пожарна и даже железопътна дрезина

ГАЗ-13 Чайка бе може би най-обвитата от митове кола на бившия Източен лагер. Родена в края на 50-те като престижен автомобил за партийни лидери, тя остана в производство цели 22 години, до 1981, и през това време превозваше недосегаемия елит на социалистическите страни, в които уж всички бяха равни.
 
   
ГАЗ-13 Чайка
ГАЗ-13 Чайка - колата на комунистическите партийни функционери
  
   
Макар и, трябва да отбележим, не самите държавни лидери, защото те - от Брежнев до Тодор Живков - показваха трогателно eдинодушно предпочитание към западни модели, начело с Mercedes 600.
    
   
Packard Patrician
Packard Patrician - един от трите американски модела (заедно с Lincoln Capri и Mercury), послужили като вдъхновение за дизайна на Чайка
  
    
Независимо от това Чайка се беше утвърдила като внушаваща страх кола, напълно недостъпна за обикновените трудещи се в Източния блок. Но отделни бройки и варианти на ГАЗ-13 са излизали от познатия коловоз на партийна лимузина и са изпълнявали всевъзможни други функции - от линейки и катафалки до пожарни автомобили и даже железопътни машини. Колегите от ZR разказват за десетте най-редки варианта на "партийната лимузина".
    
     
10-те най-редки варианта на "Чайка" (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Единственото нещо за което ми е противен комунизма е шуробаджанащината която налага в обществото. Където и да влезеш , първо казваш на кой си човек и после те питат за името ти.
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До #3 ( преди 2 седмици )
    И коя съветска кола приличала на Плимут Белведере от 1957 год, че не разбрахме?
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Е ти нищо не каза ( преди 2 седмици )
    A знаеш ли, че фаровете на Трабант от 1957 стават на Студебейкър от 1960? А какво ще кажеш за дръжките на вратите на Линкълн Континентал, които са 1 към 1 от Волга 21, м?? Сло4аеноз?1?1 Немисла!1!1, така че, не знам кой кого е крал, брато.. :)))През 50-те и 60-те години американските коли са върха на технологията, нормално е да са били еталон. През 80-те пък японските и немските коли стават водещи и никой нормален човек извън САЩ не ще да купува американска бангия на ресьори и разход 30 на сто ...
  • #4
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Фастер ( преди 2 седмици )
    Феродов амбриажен диск от Волга ,става на моделите Фаерлейн на Форд от 56 до 69та,па не знам кой какво е крал?!?!В автомобилите от 50та нагоре на американското автомобилостроене маково навлиза автоматика ,климатиците и кабрио версии,за руското не мога да кажа същото!Паратипекус краде и при автомобилите и при камионите ако от Форд!
  • #3
    6 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абсолютен Plymouth Belvedere от 1957 год. - можеш да провериш!!! Само стоповете отзад са преработени!
  • #2
    32 rate up comment 10 rate down comment
    до #1 ( преди 2 седмици )
    Ако бяха откраднали нещо руснаците, американците щяха първи да се разциврят. Ма не са го направили, щото просто колите са си приличали като дизайн, всъщност, точно както сега. Единствените претенции идват от французите (Пежо) към трите цифри на моделите Москвич през 60-те, били ги запазили като търговска марка и руснаците после ги променят. Дори Победата е получавала награди за нейния дизаин на западни автоизложения, така че пали 20 годишния нов ти внос от Италия и не се излагай тука повече.
  • #1
    11 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тоест руските парапитеци пак са крали нищо ново