Всяка година десетки милиони нови автомобили се продават по света, като пазара (макар и с известни сътресения понякога) бележи постоянен ръст. Като част от този пазар, Subaru все още остава доста малък производител на световната сцена, като годишно успява да лансира средно между 900 000 и 1 милион машини.
Макар компанията да стартира дейността си през 1953 година, това, което я прави най-популярна в наши дни - 4х4 задвижването, се появява едва през 1972 година. Сега, близо половин век след създаването си, японската компания отбеляза важен момент в историята си - производството на 20-милионният си автомобил с AWD система.
Системата Symmetrical AWD днес е един от фундаментите на стандартното оборудване за безопасност на Subaru, като е привлякла лоялна клиентска база за компанията. А комбинацията и с друга гордост на марката - боксеровият двигател, предлага по-нисък център на тежестта, в комбинация с по-добрата стабилност. В наши дни 4х4 машините на компанията съставляват над 98% от глобалните й продажби.
Първият масово произвеждан 4х4 автомобил на Subaru е комбито Leone 4WD, което се появява през 1972 година. Първоначално компанията използва "on-demand" технология за колите си, с включване на предния (или задния, в зависимост от моделите) мост при нужда, като по-късно се появява трансмисията с постоянно задвижване на четирите колела.
И докато някога е имало опция клиентите да изберат даден модел с един или два задвижващи моста, от края на 90-те години на миналия век японците започват да предлагат основните си модели единствено с двойно предаване. Единственото изключение в наши дни, е заднозадвижвания спортен модел BRZ, разработен съвместно с Toyota.
Subaru възнамеряват да останат верни на философията за 4 задвижващи колела, дори и в ерата на електромобилите. Компанията ще предлага бъдещите си модели с батерии с двойно задвижване, като първият от тях ще е обявеният през месец май кросоувър Solterra.