Германската Next.e.GO ще възроди легендарния завод "Балкан", има договор за продажба на квоти за емисии
Германският стартъп Next.e.GO Mobile е компанията, за която икономическият министър Кирил Петков обяви, че ще произвежда електрически автомобили в България. Това ще е втора инвестиция на компанията на Балканите, след като миналата година тя сключи договор и с гръцката Агенция за инвестиции и търговия за изграждане на фабрика в южната ни съседка.
Фабриката на компанията в Аахен, Германия
Все още няма официална информация за размера на инвестицията у нас. По неофициални данни става дума за 140 милиона евро, като вероятно предприятието ще се изгради на терена на бившия завод "Балкан" в Ловеч, приватизиран от братя Домусчиеви.
Основателят на компанията проф. Гюнтер Шу и новият главен изпълнителен директор проф. д-р Улрих Херман
Next.e.Go e наследник на e.GO Mobile - стартъп за производство на градски електрически модели, създаден от професора от Аахенския университет Гюнтер Шу през 2015. Компанията разполага със своя фабрика в Роте Ерде край Аахен и с няколко търговски центъра в различни германски градове. Две непредвидени събития обаче объркаха плановете й - първо продажбата на Opel на PSA, която й попречи да ползва договорените компоненти от германския бранд, и после мерките срещу коронавируса през миналата пролет, принудили я да спре производство.
Шоурум на e.GO в Бон, Германия
През юли миналата година е.Go обяви несъстоятелност и след това се пререгистрира като Next e.GO, с водещо капиталово участие на инвестиционната компания nd Group. Най-силният коз на Next.e.GO e, че тя вече има и сключен договор за "емисионен пул" с голям производител на автомобили - тоест ще му предоставя своите неизползвани квоти за вредни емисии срещу заплащане.
Концептът e.GO Life Sport, показан в Женева преди година. Повече за моделите на компанията вижте в галерията под статията
Името на този производител все още е тайна, но договорът влиза в сила още след Нова година и гарантира твърди приходи за Next.e.GO в близките няколко години.
Масовото производство на електромобили в Аахен вече стартира, а заводът в Гърция трябва да заработи през 2022. Година по-късно трябва да тръгнат поточните линии и в България.
Ето какви автомобили ще произвежда Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):
Още по темата:
-
Вижте кои са 20-те най-търсени нови коли у нас и колко е реекспортът
-
Само седем държави не субсидират колите на ток. Кой колко дава в ЕС?
-
Още през 1969 у нас е създадена кола на ток с цели 240 км пробег