fallback

Ето коя е компанията, която ще прави електромобили в България

Германската Next.e.GO ще възроди легендарния завод "Балкан", има договор за продажба на квоти за емисии

Германският стартъп Next.e.GO Mobile е компанията, за която икономическият министър Кирил Петков обяви, че ще произвежда електрически автомобили в България. Това ще е втора инвестиция на компанията на Балканите, след като миналата година тя сключи договор и с гръцката Агенция за инвестиции и търговия за изграждане на фабрика в южната ни съседка.         Фабриката на компанията в Аахен, Германия        Все още няма официална информация за размера на инвестицията у нас. По неофициални данни става дума за 140 милиона евро, като вероятно предприятието ще се изгради на терена на бившия завод "Балкан" в Ловеч, приватизиран от братя Домусчиеви.      Основателят на компанията проф. Гюнтер Шу и новият главен изпълнителен директор проф. д-р Улрих Херман          Next.e.Go e наследник на e.GO Mobile - стартъп за производство на градски електрически модели, създаден от професора от Аахенския университет Гюнтер Шу през 2015. Компанията разполага със своя фабрика в Роте Ерде край Аахен и с няколко търговски центъра в различни германски градове. Две непредвидени събития обаче объркаха плановете й - първо продажбата на Opel на PSA, която й попречи да ползва договорените компоненти от германския бранд, и после мерките срещу коронавируса през миналата пролет, принудили я да спре производство.       Шоурум на e.GO в Бон, Германия          През юли миналата година е.Go обяви несъстоятелност и след това се пререгистрира като Next e.GO, с водещо капиталово участие на инвестиционната компания nd Group. Най-силният коз на Next.e.GO e, че тя вече има и сключен договор за "емисионен пул" с голям производител на автомобили - тоест ще му предоставя своите неизползвани квоти за вредни емисии срещу заплащане.         Концептът e.GO Life Sport, показан в Женева преди година. Повече за моделите на компанията вижте в галерията под статията                Името на този производител все още е тайна, но договорът влиза в сила още след Нова година и гарантира твърди приходи за Next.e.GO в близките няколко години.

Масовото производство на електромобили в Аахен вече стартира, а заводът в Гърция трябва да заработи през 2022. Година по-късно трябва да тръгнат поточните линии и в България.

Ето какви автомобили ще произвежда Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #34
    pepi ( преди 3 години )
    А във ВИДНИ кога, КОГА, кога? Съсипахте го тоя град!
  • #33
    Еко министър ( преди 3 години )
    ***, само хабят суровини
  • #32
    Койчо ( преди 3 години )
    Некъф пък щял да се нареди на опашаката хахаха. Това да не ти е Айфон бе момче. Има да висиш клюна пред банките за кредит и после баща ти да ти плаща малоумията за 50000 за сешоар.
  • #31
    анонимен ( преди 3 години )
    Пак в Ловеч, наблизо е Баховица, тия за *** ли ни взимат, че това е поредната измама. Провалите на българското автомобилостроене - Булгаррено в Пловдив, Ровер във Варна, Греатуол в Баховица. С завода в Баховица Гриша Ганчев източи КТБ. Тия смешници ще точат от въглеродни емисии. Страшни инвеститори и превъзбуден министър на икономиката. Само с ентусиазъм не става -трябва и пипе. Бизнес средата е токсична
  • #30
    Дим ( преди 3 години )
    "Големия" призводител,както го рекламира министъра се оказа, че е произвел всичко на всичко 100бр до момента!Основната им игра е да търсят европейски и държавни субсидии за уж иновативно производство и да продават нулеви емисии на производителите на коли с ДВГ!В БГ нямаме кадри едни километражи да произвеждаме без да връщат 60% от продукцията за отстраняване на дефекти - справка фабриката в Пазарджик - тръгна ли сме коли да правим! Ще източат едни пари и ще правят по 100бр на година!!!
  • #29
    VAYK ( преди 3 години )
    Ако няма субсидия за ел. колите поне 6-7000 евро, в БГ няма да станат масови поне докато цените им не се изравнят с тези на ДВГ-тата! Това се счита че би могло да стане към 2025г.! Разглеждайки плана за възстановяване, който се обсъжда от известно време от правителството и НПО-тата, не виждам такава субсидия за близките години, така че БГ-то ще е пак на опашката на Европа при навлизането на електрическата мобилност!
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    И от къде ще дойдат тези 5-6 хил помощи ? От данъците дет втора година не плаща туристическия отрасъл или от заплатите по 500лв?
  • #27
    Рено ентусиаст ( преди 3 години )
    Тия са тотални мошеници имаше скандал с тия преди така че нищо не очаквам и знам че ще е по зле и от Грейт Уала в Баховица
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако производството се реализира и коли тръгнат към пазара и отделно държавата въведе някакви помощи при покупката им, мисля че доста хора ще се възползват. При цена от 16 000 евро и помощ от 5 или 6 хил.евро се нареждам и аз на опашката.
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Всичко е точно, Бате Бойко шеф охрана - с висши образование иеф на Ипон еооод
fallback
Последни