fallback

Ето коя е компанията, която ще прави електромобили в България

Германската Next.e.GO ще възроди легендарния завод "Балкан", има договор за продажба на квоти за емисии

Германският стартъп Next.e.GO Mobile е компанията, за която икономическият министър Кирил Петков обяви, че ще произвежда електрически автомобили в България. Това ще е втора инвестиция на компанията на Балканите, след като миналата година тя сключи договор и с гръцката Агенция за инвестиции и търговия за изграждане на фабрика в южната ни съседка.         Фабриката на компанията в Аахен, Германия        Все още няма официална информация за размера на инвестицията у нас. По неофициални данни става дума за 140 милиона евро, като вероятно предприятието ще се изгради на терена на бившия завод "Балкан" в Ловеч, приватизиран от братя Домусчиеви.      Основателят на компанията проф. Гюнтер Шу и новият главен изпълнителен директор проф. д-р Улрих Херман          Next.e.Go e наследник на e.GO Mobile - стартъп за производство на градски електрически модели, създаден от професора от Аахенския университет Гюнтер Шу през 2015. Компанията разполага със своя фабрика в Роте Ерде край Аахен и с няколко търговски центъра в различни германски градове. Две непредвидени събития обаче объркаха плановете й - първо продажбата на Opel на PSA, която й попречи да ползва договорените компоненти от германския бранд, и после мерките срещу коронавируса през миналата пролет, принудили я да спре производство.       Шоурум на e.GO в Бон, Германия          През юли миналата година е.Go обяви несъстоятелност и след това се пререгистрира като Next e.GO, с водещо капиталово участие на инвестиционната компания nd Group. Най-силният коз на Next.e.GO e, че тя вече има и сключен договор за "емисионен пул" с голям производител на автомобили - тоест ще му предоставя своите неизползвани квоти за вредни емисии срещу заплащане.         Концептът e.GO Life Sport, показан в Женева преди година. Повече за моделите на компанията вижте в галерията под статията                Името на този производител все още е тайна, но договорът влиза в сила още след Нова година и гарантира твърди приходи за Next.e.GO в близките няколко години.

Масовото производство на електромобили в Аахен вече стартира, а заводът в Гърция трябва да заработи през 2022. Година по-късно трябва да тръгнат поточните линии и в България.

Ето какви автомобили ще произвежда Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    втора цедка цялата работа е в продажба на емисии регистрираш някакъв стартъп правиш прототип и цоцаш кинти от въздуха
  • #3
    край ( преди 3 години )
    Германците не могат да правят ел. коли в Германия па камо ли в Ловеч. Нали затвораха завода за батерии в Никопол - с какво ще ги правят.Да бяхте казали - корейци, китайци че ще ги правят че да повярваме.Не се вика "Хоп" преди да скочиш
  • #2
    TTT ( преди 3 години )
    Поредният пропаднал у нас проект на фирма в несъстоятелност. Не виждам с какво толкова този автомобил превъзхожда китайските си конглокенти които са на цена 3-4000$. Батериите им ги правят на едно и също място. Цена от 26 000евро!?! Поредното пране на пари...
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Е едно такова Life Sport бих си купил... ако не го пуснат на 40 000 евро
fallback
Последни