Години наред германските автомобили са имали репутацията на надеждност и прецизно инженерство. В наши дни обаче дори базовите модели струват цяло състояние, а освен това те пристигат със скрити разходи за поддръжка. Ако се наложат и ремонти по тях, което е напълно реда на нещата, тези коли излизат доста скъпо на собственика си. И се оказва, че той трябва да похарчи за тях суми, за които дори не е предполагал.
Това вероятно е разочаровало някои от клиентите на германските марки от висок клас и ги е накарал да се ориентират към други производители. Изданието Carinvasion се опита да пресметне кои са най-скъпите модели като разходи спрямо първоначалната стойност на автомобила. В изследването са включени само автомобили за всекидневна употреба, които би трябвало да бъдат по-евтини за поддръжка и ремонти.
10 германски ежедневни коли с високи разходи (ГАЛЕРИЯ):
Mini, подобно на компанията-майка BMW, също е премиум-производител и използва същите високи технологии. Експлоатационните разходи няма как да бъдат по-евтини от тези на баварската марка, като в някои случаи дори са и по-големи. За 10 години те могат да достигнат до 50% от цената на автомобила. А това си е доста, независимо от факта, че Mini си остава една от най-забавните коли за шофиране. Дори при Porsche съотношението не е толкова стряскащо.