Сред употребяваните кросоувъри и всъдеходни комбита няма много модели, които могат да се похвалят с надеждността на Subaru Outback. Неговото четвърто поколение се произвежда през периода 2009-2014 година, като сега се радва на стабилно търсене на пазара на автомобилите втора ръка. Това обаче не означава, че този модел е безпроблемен. Той също си има своите слабости, за които трябва да внимавате.
Четвъртата генерация на Outback беше приета добре на пазара заради сериозните промени спрямо предшественика, като сред тях е и увеличеното вътрешно пространство, особено в краката на пасажерите на втория ред.
Моделът се предлага със фирмената система за задвижване на четирите колела на Subaru, като може да се избира между 2,5-литров двигател с 4 цилиндъра, развиващ 170 к.с., или 3,6-литров с 6 цилиндъра, чиято мощност е 256 к.с. Скоростните кутии са 6-степенна механична или Lineartronic CVT за по-слабия мотор и 5-степенен автомат за по-мощния.
Произвеждано до 2014 година това Subaru си спечели репутация на надежден автомобил, така че цените му на старо не спаднаха значително. Любопитното е, че някои бройки от третата генерация на модела с повече екстри и по-високи нива на оборудване дори са по-скъпи. Не бива да се забравя, че автомобилът вече на възраст на повече от 7 години (може да бъдат дори 11 за най-старите екземпляри), така че колкото и да е надежден, проблеми вероятно ще се появят.
Всичко това накара експертите от изданието Autoevolution да посочат най-сериозните проблеми, които могат да се появят при четвъртото поколение на Outback, както и какви са начините те да бъдат избегнати или предотвратени.
Проблеми при четвъртото поколение на Subaru Outback (ГАЛЕРИЯ):
Друг често срещан проблем при 4-цилиндровия двигател на Outback е увреденото уплътнение на главата на цилиндъра. Тъй като тези мотори използват тънки еднослойни уплътнения, те се износват много бързо и това може да доведе до изтичане на охлаждаща течност или масло. Симптомите на този проблем са увеличен разход на моторно масло и охлаждаща течност, черно масло, излизащо от изпускателната тръба и дори маслени петна под автомобила.