Двигателят MR20DE се появи през 2005 година и се предлага на голям брой модели на алианса Renault-Nissan. Най-популярните от тях на пазарите в Европа са Renault Meganе, Fluence, Scenic, Laguna и Clio, а също така Nissan Qashqai и X-Trail, което означава, че моторът е доста разпространен. А фактът, че алиансът продължава да го произвежда и поставя на своите автомобили показва и сравнително висока надеждност.
Както повече задвижващи агрегати, предлагани през последните години, MR20DE също си има своите слаби страни, които създават проблеми на собствениците на автомобили, оборудвани с този двигател. Кои са основните от тях, според експертите от изданието ZR.
7-те основни проблема на двигателя MR20DE (ГАЛЕРИЯ):
При MR20DE вместо ангренажен ремък се използва верига, която рядко изкарва повече от 150 000 км без проблеми. Нейното разтягане води до неравномерна работа на двигателя на празен ход и загуба на мощност, а смяната не е никак лесна. Движението с опъната верига е опасна, тъй като обтегачът не е с механично заключване. В един момент зъбните колела могат да прескочат, а това гарантира повреда на двигателя и скъп ремонт.