Двигателят MR20DE се появи през 2005 година и се предлага на голям брой модели на алианса Renault-Nissan. Най-популярните от тях на пазарите в Европа са Renault Meganе, Fluence, Scenic, Laguna и Clio, а също така Nissan Qashqai и X-Trail, което означава, че моторът е доста разпространен. А фактът, че алиансът продължава да го произвежда и поставя на своите автомобили показва и сравнително висока надеждност.
Както повече задвижващи агрегати, предлагани през последните години, MR20DE също си има своите слаби страни, които създават проблеми на собствениците на автомобили, оборудвани с този двигател. Кои са основните от тях, според експертите от изданието ZR.
7-те основни проблема на двигателя MR20DE (ГАЛЕРИЯ):
Регулирането на пролуките в газоразпределителния механизъм на двигателя става с избор на височина на хидравличните подвигачи, които никак не са евтини. В случая обаче те липсват, като в главата на цилиндъра са поставени прости, механични устройства. А това прави регулирането на клапаните, особено на изпускателните, много по-трудно и съответно по-скъпо.