Всеки нов модел на Ferrari предизвиква огромен интерес, и представеният през 2021 296 GTB не беше изключение. Но макар дизайнът на италианската суперкола също да заслужава внимание, най-интересното в този автомобил е всъщност двигателят: изцяло нов V6 агрегат, разработен от нулата, и с подчертано смайващи характеристики.
10 факта за удивителния F163 двигател (ГАЛЕРИЯ):
Катализатор и изпускателна система от Inconel
Качването на турбото отгоре на двигателя също така позволява извънредно прав и опростен изпускателен тракт. Понеже по него има толкова малко извивки и чупки, отработилите газове могат да протичат по-свободно, което означава по-висока ефективност и повече мощност. Самият изпускателен колектор и корпусът на катализатора са изработени от Inconel - прословутата никелово-хромна суперсплав на SMC. Това още повече понижава теглото. Макар да е хибрид с литиево-йонна батерия, новото Ferrari всъщност тежи само с 35 кг повече от F8.
Качването на турбото отгоре на двигателя също така позволява извънредно прав и опростен изпускателен тракт. Понеже по него има толкова малко извивки и чупки, отработилите газове могат да протичат по-свободно, което означава по-висока ефективност и повече мощност. Самият изпускателен колектор и корпусът на катализатора са изработени от Inconel - прословутата никелово-хромна суперсплав на SMC. Това още повече понижава теглото. Макар да е хибрид с литиево-йонна батерия, новото Ferrari всъщност тежи само с 35 кг повече от F8.