Всеки нов модел на Ferrari предизвиква огромен интерес, и представеният през 2021 296 GTB не беше изключение. Но макар дизайнът на италианската суперкола също да заслужава внимание, най-интересното в този автомобил е всъщност двигателят: изцяло нов V6 агрегат, разработен от нулата, и с подчертано смайващи характеристики.
10 факта за удивителния F163 двигател (ГАЛЕРИЯ):
Пластмасов всмукателен колектор
Новото разположение на турбокомпресорите вътре във V-то означава също, че всмукателният тракт вече е от външната страна на цилиндровите глави. Така отпада нуждата от висока, тежка конструкция за него, каквато се използва в останалите модели на Ferrari. Вместо това сега всмукателният колектор е израбоен от "лека термоустойчива пластмаса". Вероятно ще ви прозвучи като евтино решение. Но преследваната тук цел не е цена, а намаляване на теглото.
Новото разположение на турбокомпресорите вътре във V-то означава също, че всмукателният тракт вече е от външната страна на цилиндровите глави. Така отпада нуждата от висока, тежка конструкция за него, каквато се използва в останалите модели на Ferrari. Вместо това сега всмукателният колектор е израбоен от "лека термоустойчива пластмаса". Вероятно ще ви прозвучи като евтино решение. Но преследваната тук цел не е цена, а намаляване на теглото.