Всеки нов модел на Ferrari предизвиква огромен интерес, и представеният през 2021 296 GTB не беше изключение. Но макар дизайнът на италианската суперкола също да заслужава внимание, най-интересното в този автомобил е всъщност двигателят: изцяло нов V6 агрегат, разработен от нулата, и с подчертано смайващи характеристики.
10 факта за удивителния F163 двигател (ГАЛЕРИЯ):
Изцяло нови алуминиеви сплави
После идва самата структура на двигателя. Блокът и цилиндровите глави са алуминиеви - но от изцяло нова алуминиева сплав, разработена да издържа максимално налягане, без това да е за сметка на тегло или надеждност. Самите горивни камери са взаимствани от Ferrari SF90 Stradale, но с променени тръбопроводи на приемния тракт, за да се оптимизира потокът.
После идва самата структура на двигателя. Блокът и цилиндровите глави са алуминиеви - но от изцяло нова алуминиева сплав, разработена да издържа максимално налягане, без това да е за сметка на тегло или надеждност. Самите горивни камери са взаимствани от Ferrari SF90 Stradale, но с променени тръбопроводи на приемния тракт, за да се оптимизира потокът.