Всеки нов модел на Ferrari предизвиква огромен интерес, и представеният през 2021 296 GTB не беше изключение. Но макар дизайнът на италианската суперкола също да заслужава внимание, най-интересното в този автомобил е всъщност двигателят: изцяло нов V6 агрегат, разработен от нулата, и с подчертано смайващи характеристики.
10 факта за удивителния F163 двигател (ГАЛЕРИЯ):
120-градусов ъгъл на V-то
Най-голямата новост е 120-градусовият ъгъл на V-то. Подобно на McLaren с новата им Artura, и във Ferrari са сметнали тази схема за най-добрия компромис между мощност, тегло и компактност. Широкият ъгъл дава на инженерите предостатъчно място да монтират турбокомпресорите вътре във V-то, колкото е възможно по-близо до изпускателния колектор, без да отслабват потока на газовете. Благодарение на почти плоската конструкция и центърът на тежестта е слязъл по-ниско в сравнение с традиционните V8. Освен това отвореното V намалява рисковете от прекомерно нагряване, които белязаха първите подобни двигатели (например ранните версии на N63 на BMW).
Най-голямата новост е 120-градусовият ъгъл на V-то. Подобно на McLaren с новата им Artura, и във Ferrari са сметнали тази схема за най-добрия компромис между мощност, тегло и компактност. Широкият ъгъл дава на инженерите предостатъчно място да монтират турбокомпресорите вътре във V-то, колкото е възможно по-близо до изпускателния колектор, без да отслабват потока на газовете. Благодарение на почти плоската конструкция и центърът на тежестта е слязъл по-ниско в сравнение с традиционните V8. Освен това отвореното V намалява рисковете от прекомерно нагряване, които белязаха първите подобни двигатели (например ранните версии на N63 на BMW).