Германия произвежда двигатели от зората на моторната индустрия до наши дни. В родината на автомобила, за близо 140 години, портфолиото от агрегати местно производство е огромно и впечатляващо. И продължава да расте, докато не бъде "посечено" от новите регулации и електромобилите.
В родината на Гьоте са се произвеждали и продължават да се произвеждат доста забележителни мотори - от семпли и компактни за ежедневния транспорт, до мегамощни и гигантски. Както и в почти всички останали диапазони между цитираните.
Специалистите на AutoCar са направили една прекрасна селекция, сведена до 20 от най-великите германски двигатели. Но дори самите те споделят, че свиването само до тези екземпляри е било много трудни и още много подходящи кандидати са останали извън листата. Вижте селекцията:
20 от най-великите германски двигатели (ГАЛЕРИЯ)
Макар че в тази статия си говорим предимно за коли, не може да става въпрос за германски двигатели и да не споменем удивителния корабен агрегат, създаден от MAN (собственост на Volkswagen) и използван в гигантския 400-метров контейнеровоз MSC Jade.
Двутактовият двигател с 11 цилиндъра доставя над 104 000 конски сили при „релаксиращите 80 оборота в минута. Обемът му от 26 977 литра е с 1677 повече от този на финландския Wärtsilä-Sulzer RTA96-C, който често, но грешно, се счита за най-големия двигател с вътрешно горене в света.