Германия произвежда двигатели от зората на моторната индустрия до наши дни. В родината на автомобила, за близо 140 години, портфолиото от агрегати местно производство е огромно и впечатляващо. И продължава да расте, докато не бъде "посечено" от новите регулации и електромобилите.
В родината на Гьоте са се произвеждали и продължават да се произвеждат доста забележителни мотори - от семпли и компактни за ежедневния транспорт, до мегамощни и гигантски. Както и в почти всички останали диапазони между цитираните.
Специалистите на AutoCar са направили една прекрасна селекция, сведена до 20 от най-великите германски двигатели. Но дори самите те споделят, че свиването само до тези екземпляри е било много трудни и още много подходящи кандидати са останали извън листата. Вижте селекцията:
20 от най-великите германски двигатели (ГАЛЕРИЯ)
С хитра комбинация от патенти, умното им използване и армия от адвокати, DKW станали водещ производител на автомобили и мотоциклети с двутактови двигатели. Толкова успешни, че си позволили да придобият Audi през 1928 г.
Компанията произвежда първия си 4-тактов агрегат през 60-те години, но новия й собственик Volkswagen предпочита да възкреси името Audi, отколкото да използва свързаното с шум и миризма на двутактов мотор DKW. Може да се каже, че марката Audi в наши дни щеше да бъде забравена, ако не беше купена от производителя на двутактови машини.