Германия произвежда двигатели от зората на моторната индустрия до наши дни. В родината на автомобила, за близо 140 години, портфолиото от агрегати местно производство е огромно и впечатляващо. И продължава да расте, докато не бъде "посечено" от новите регулации и електромобилите.
В родината на Гьоте са се произвеждали и продължават да се произвеждат доста забележителни мотори - от семпли и компактни за ежедневния транспорт, до мегамощни и гигантски. Както и в почти всички останали диапазони между цитираните.
Специалистите на AutoCar са направили една прекрасна селекция, сведена до 20 от най-великите германски двигатели. Но дори самите те споделят, че свиването само до тези екземпляри е било много трудни и още много подходящи кандидати са останали извън листата. Вижте селекцията:
20 от най-великите германски двигатели (ГАЛЕРИЯ)
Болидите Benz, които финиширали на второ и трето място в Гран при на Франция през 1908 година, били оборудвани с 4-цилиндрови двигатели с обем от около 12 литра. Извън рестрикциите на шампионата, Бенц конструирал чудовищна 21,5-литрова версия за кола, кръстена Blitzen (мълния), от която били произведени 6 бройки.
Първоначално един от болидите постигнал официален рекорд за скорост от 200 км/ч. По-късно той бил подобрен до 228 км/ч, но тъй като не бил по регулациите на организацията за рекорди, останал неофициален. Все пак, пилотът Боб Бурман постигнал най-високата скорост за машина по онова време, включително надхвърлил тази на тогавашните самолети.