Германия произвежда двигатели от зората на моторната индустрия до наши дни. В родината на автомобила, за близо 140 години, портфолиото от агрегати местно производство е огромно и впечатляващо. И продължава да расте, докато не бъде "посечено" от новите регулации и електромобилите.
В родината на Гьоте са се произвеждали и продължават да се произвеждат доста забележителни мотори - от семпли и компактни за ежедневния транспорт, до мегамощни и гигантски. Както и в почти всички останали диапазони между цитираните.
Специалистите на AutoCar са направили една прекрасна селекция, сведена до 20 от най-великите германски двигатели. Но дори самите те споделят, че свиването само до тези екземпляри е било много трудни и още много подходящи кандидати са останали извън листата. Вижте селекцията:
20 от най-великите германски двигатели (ГАЛЕРИЯ)
На теория, едноцилиндровият мотор, построен от Карл Бенц може и да не звучи впечатляващо от гледната точка на нашия век. Макар че е бил с обем от 954 куб. см, сходен с този на много от компактните агрегати в наши дни, той не можел да произведе повече от 1 конска сила мощност.
И все пак, това е един от най-значимите двигатели не сам оза Германия, но и за света, тъй като е бил внедрен в машината Patent Motorwagen на Бенц, широко известна като първия автомобил в света. За по-късните версии Бенц създал по-мощни двигатели, с „цели” 2 конски сили…