IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW намалява себестойността на колите си с 25%

Скоро ще правим по 3 милиона автомобила годишно, казва членът на борда Милан Неделкович

BMW ще намали себестойността на автомобилите си с цели 25% през следващите три години, съобщи Милан Неделкович, член на борда на директорите и завеждащ производството, в интервю за Handelsblatt. Понижаването на производствените разходи е единият ключов момент от икономическата стратегия на компанията, а другият е повишаване на производството до поне 3 милиона автомобила годишно.
 
  
Милан Неделкович, BMW Group
Понижаването на себестойността ще увеличи осезаемо маржа на печалба на BMW, но според д-р Неделкович няма да е за сметка на вложените материали или развойната дейност
   
   
Според Неделкович намаляването на разходите ще дойде най-вече от допълнителна дигитализация в производството, по-добра логистика и по-ефективно натоварване на заводите на компанията.

"Искаме да имаме производствен капацитет от над 3 милиона автомобила към 2030 година", обяснява Неделкович. Понастоящем капацитетът на германската група е около 2.5 милиона бройки. Основната експанзия ще е в Китай, където заводите ще бъдат разширени до годишен капацитет от 700 000 автомобила. Основен производствен център обаче ще си остане Европа, с около 1.6 милиона капацитет.
 
   
BMW New Class
   
   
Роденият в Сърбия Неделкович, започнал в компанията като обикновен стажант през 1993, е бил управляващ директор на заводите в Лайпциг и Мюнхен, преди през 2019  да бъде избран за член на директорския борд на BMW. Пред Handelsblatt той пояснява, че големи икономии се очакват от бъдещата нова платформа, наречена "Новата класа" в чест на емблематичната моделна гама от края на 60-те. "Производството на Новата класа ще е много по-лесно, защото с нея ще намалим не само сложността на продукта, но и ще опростим производствения процес", обяснява д-р Неделкович. Благодарение на партньорството с NVIDIA в бъдеще всички производствени процеси ще бъдат дигитализирани и визуализирани.


 

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Н ( преди 1 месец )
    Ще спрат да монтират мигачи ? Те и без тва не се ползват много много ...
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Карам е90 ( преди 1 месец )
    И без това качеството спадна много последните години. Тази новина говори за още по-чупливи модели в бъдеще. Съсипаха марката.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 14 ( преди 1 месец )
    В момента цените на батериите са около и малко над 100 долара за 1 kWh. На кола с батерия от 100 kWh батерията струва около 11-12 000 долара.
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Демек ... ( преди 1 месец )
    ще правим евтиняшки коли на премиум цени?
  • #11
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 13: Не си наясно с цените на батериите, в момента 100 kwh (не kW !!!) е около 1112 000 USD
  • #10
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Производителите нарочно надуват цените и лъжат че батериите били скъпи. Няма такова нещо. Електрическите коли са много по евтини и лесни за производство. 100KW батерия струва около 5000 долара. Но като добавим факта че електромоторът е много по евтин от ДВГ и няма сложна скоростна кутия + един куп чарколаци би трябвало електрическите коли да са дори по евтини от тези с ДВГ. Производители лъжат много яко! Използват момента да надуват цените. По същата схема продават ел. велосипеди по 10 бона.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То е много просто - правят електрически коли, които са по-евтини и ги продават скъпо, щото батериите били много скъпи. Всички ще се напъват в тая посока.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Недялко не е калкулирал скока на цената на стоманата от последната година, мисля че цените ще върват само нагоре....
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Икономист е нещо като шаман преди 3000 години. Прави нещо, мисли едно, ама то излиза друго... От криза в криза, от инфлация към по-висока.
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това са новини тип измишльотина да ми се вдигнат акциите, ох колко сме зелени ох колко сме състейнабъл и т.н.